maandag 7 mei 2007

Oncologieverpleegkundige


Vandaag bij de oncologieverpleegkundige geweest om mijn bloedwaarden te controleren voor a.s. vrijdag.
In het boekje wat ik tijdens het eerste bezoek had gekregen stond dat de verpleegkundige patiënten informeert over lotgenotencontact. Hierover was echter niets verteld.
Toen ik vroeg wat ik me daarbij voor moest stellen kreeg ik als antwoord dat ik me daar nu niet mee bezig moest houden. Indien dat nodig was moest ik me daar pas in gaan verdiepen na alle behandelingen. Nu moest ik me geheel wijden aan de chemo's, dit was al zwaar genoeg. (wat betekent dat ? Heel de dag op de bank zitten ?)
Ook op de vraag of Goed verzorgd, Beter gevoel (http://www.goedverzorgdbetergevoel.nl/) waarvan de folder zelfs in het ziekenhuis ligt iets doet in het Vlietland kreeg ik ook te horen dat ik me daar nu niet mee bezig moest houden.
Raar want vorige week heb ik n.a.v. een artikel in het Stadsblad waarin verteld werd over de Viva la Donna dag op 29 mei a.s. (http://www.vivaladonna.nl/) die overigens al vol zat, contact gehad met de cursusleidster van Goed verzorgd ,Beter gevoel die de infomiddag in de Daniel den Hoed geeft.
Deze middag is echter alleen toegankelijk voor patiënten van de Daniel.
Zij vertelde me bijvoorbeeld dat puistjes tijdens een chemokuur die nu volop opkomen absoluut niet uitgeknepen mogen worden omdat dit blijvende littekens veroorzaakt.
Ze gaf aan dat mensen vaak pas bij hen kwamen na de behandelingen en dat heel veel tips die zij konden geven dan al achterhaalt waren.
Ik heb aan de oncologieverpleegkundige aangegeven dat het bij mij zo niet werkt en verder gedacht, ik trek mijn eigen plan wel.
Heb haar ook maar niet vertelt over het verwenweekend in juni.
Eigenlijk had ik hierna een afspraak met de internist en dit alleen om te horen of de bloeduitslag goed was (als de uitslag al binnen was na een half uur wachten)
Die afspraak hebben we dus maar gecanceld en afgesproken dat ze me vanmiddag zou bellen met de uitslag van het bloed en de mededeling of de chemo door kan gaan a.s. vrijdag.
Het is nu half zes, ze heeft niet gebeld !. Morgen dus maar zelf weer achteraan.

Toen we later bij de apotheek stonden realiseerde we ons dat ze vergeten was om me een Emend 125 mg tablet mee te geven. Dit medicijn moet 1 uur voor elke chemo ingenomen worden tegen de misselijkheid.
Het moet door het ziekenhuis verstrekt worden. Toen we naar het ziekenhuis belde met de vraag of ze het recept naar de apotheek wilde faxen wilde ze ons afschepen met de mededeling dat ik het vrijdag in het ziekenhuis dan maar in moest nemen en vervolgens een uur moest wachten.
M. hield echter voet bij stuk dat we dat niet gingen doen. En toen werd er actie ondernomen.
Je zal zelf niet in de gaten hebben dat dit vergeten is of op je mondje gevallen zijn !!

Car

Geen opmerkingen: