dinsdag 8 mei 2007

Haarpijn en Leukocyten

Sinds afgelopen weekend merk ik 's morgens als ik wakker word dat ik achter op mijn hoofd haarpijn heb.
De eerste haren laten ook al los.
Op zich is deze haarpijn niets ernstigs, het doet me echter denken aan de staarten die ik vroeger als kind had.
Als het elastiekje er 's avonds uitgehaald werd en mijn haar weer los hing voelde dit net zo.
Mijn haar kan al jaren niet meer in een staart, raar om op deze wijze terug te denken aan je jeugd.

Vanmorgen zelf de oncologisch verpleegkundige gebeld omdat ik toch wel graag op de hoogte wil zijn van de bloedwaarden. Het terugbellen was vergeten.
Mijn Leukocyten zijn 2.2, ik ben dus erg bevattelijk op het moment.
Op het forum van de Amazones heb ik gelezen dat normale waarden liggen tussen 4.0 en 12.0.
Volgens het forum gaan chemo's niet door als de waarde onder de 3 ligt, in het ziekenhuis gaan ze hier van een waarde van 2 uit en daarbij wordt dan nog rekening gehouden dat ik nog een paar dagen te gaan heb voordat de volgende chemo wordt toegediend.
Raar om te weten dat ik net op het randje zit terwijl ik me best wel goed voel.

Met de Emend tablet is het toch ook nog anders gelopen. Deze tabeletten worden nl niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar vandaar dat ze in tegenstelling tot alle andere medicijnen door het ziekenhuis verstrekt worden. 80 mg voor de twee dagen na de chemo wordt wel vergoed.
Donderdag voor de fysiotherapie dus maar even langsgaan om de tablet op te halen.
Krom om niet ?

Car

Geen opmerkingen: