vrijdag 29 juni 2007

Ik uit mijn dip, nu het weer nog


Raar toch hier had ik me de hele week al een beetje op verheugd.
Op vrijdagochtend zou ik weer zelf met de fiets naar de lymfedrainage fietsen.
Gezellig over de Harreweg langs de koeien met bermen vol met bloemen. Op de terugweg zou ik een ommetje maken.
Zat dus inderdaad om half tien op mijn fiets maar heb weinig van de koeien gezien om te zorgen dat ik de bui voor was. Een paar minuten fietsen en ik kwam hijgend aan.
Op de terugweg heeft een verwaaide paraplu geprobeerd te voorkomen dat mijn marmot kletsnat werd.
Ik ben dus weer uit mijn dip, was er echter vanuit gegaan dat het weer dat dan ook wel zou zijn. Ziet er echter niet goed uit voor de komende dagen.
Nu beter ik dan het weer.

A.s. maandag is het eerste intake gesprek over de bestralingen met de radiotherapeut dr. Niël in het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft.
Raar idee dat deze behandelingen nu ook al opgestart gaan worden, dat leek nog zo ver weg.
Ik heb me voorgenomen om maandag aan te geven dat ik een paar weken rust/vakantietijd in wil lassen zodat we tijdens de schoolvakantie van K. en geplande vakantie van M. toch nog even weg kunnen.
Heb zo verschrikkelijk zin om even met iets anders bezig te zijn, even bijkomen en niet vervolgens weer de volgende behandeling en iets gezelligs doen samen met K. en M.
Hoeft voor mij niets bijzonders te zijn, droog weer, een lekker boek en een bak koffie voor de caravan is voldoende. Voor K. een zwembad en voor M. ook een paar weken rust en wat willen we nog meer ?
Ik hoop dat het me gegund wordt want Wil van de de lymfedrainage vertelde me vanmorgen dat de eerste bestraling 5 weken na de laatste chemo aan moet vangen. In de tussentijd moet ook nog de aftekening plaats vinden.
Maandag doe ik net of ik van niets weet en ga ik er voor. Voor eind augustus heb ik geen zin in die bestalingen !

K.'s schooljaar is vandaag afgelopen, onder het geplande sporttoernooi is hij vanwege de regen weer uitgekomen.
Maandag heeft hij inzage in zijn cijfers van de afgelopen repetitieweek.
Ben erg benieuwd, is hij gewoon echt blijven zitten, een bespreekgeval of met de hakken over de sloot ? Als hij al zijn cijfers goed heeft bijgehouden weet hij maandag meer anders is het net als vorig jaar weer afwachten.

Goed overigens om te zien hoe K. met de situatie om gaat, zijn leventje draait op heel veel punten gewoon door.
Tegen een beperkt groepje vrienden/vriendinnen heeft hij maar verteld wat er aan de hand is, waarom zou hij zij hebben er toch geen last van of iets mee te maken ?
Afgelopen week was ik 's middags opeens heel moe en lag ik onaangekondigd in mijn bed. Komt hij toch heel bezorgd vragen of het echt wel goed met me gaat.

De komende twee weken staan er overigens een paar feestjes en verjaardagen op de kalender. Als het weer tegenzit en ze worden binnen gehouden dan heb ik me voorgenomen om af te haken.
Tot nu toe heb ik verschrikkelijk gemazzeld en elk virus ontlopen en ik wil proberen te voorkomen dat het effe weg door een virus van een ander aan mijn neus voorbij gaat.

Car







3 opmerkingen:

Anoniem zei

Spannend altijd die rapportuitslagen...
Ik hoop voor jou dat het weer opknapt. En voor mezelf en de rest van Nederland hoop ik dat natuurlijk ook hahaha.
Zal proberen dit weekend de foto's van Texel door te mailen.
Liefs,

Anoniem zei

Mijn dochter heeft het niet gehaald. Blijft dit jaar zitten in 3 gym. Helaas, maar geen man overboord, ze is pas 13.
Dus 5 weken na de laatste chemo de bestralingen....
Kunnen wij misschien toch de kerstvakantie nog weg, want deze zomer wordt het helaas niets.

Anoniem zei

Wim laat z'n verjaardag wegens drukte aan hem voorbij gaan dit jaar, scheelt je weer een feestje!

Mir