vrijdag 15 juni 2007

Voor de verandering weer eens naar het Vlietland

Vanmorgen om half tien stond mijn vader al weer voor de deur. Hij vond het niet nodig dat ik nat zou regenen en is ook met me meegegaan naar de lymfedrainage.
Aan Wil kort verteld wat een aparte dagen ik achter de rug had. Haar op de hoogte gebracht over mijn been.
Wat een lief mens is dat toch, welke therapeute vraagt of je haar volgende week even wil bellen omdat ze zo met je meeleeft. Heb ik het toch maar mee getroffen.

Vervolgens weer naar het Vlietland om de tweede echo te laten maken.
Wederom wees deze uit dat er geen sprake is van trombose, ging ik ook al van uit.
Maandagochtend moet ik weer bloed prikken om te bepalen of de vierde kuur vrijdag door kan gaan. Hierna heb ik een afspraak met de internist dokter Braun.
Met hem moet ik overleggen over mijn been en om nu te voorkomen dat ik maandag nogmaals geprikt moet worden zijn we even naar een oncologieverpleegkundige op de zesde verdieping gaan zoeken.
Daar heb ik het verhaal verteld en ze heeft een briefje geschreven welke extra buisjes bloed er maandag nogmaals geprikt moeten worden.
Aan haar heb ik ook verteld dat ik het gevoel had dat het vele lopen op Texel goed voor mijn been was.
Nu ik weer thuis ben is vooral mijn voet dikker aan het worden.
Volgens haar moet je met een vaatontsteking rust nemen en vooral het been omhoog houden.
Lekker is dat linkerarm op een kussen en linkerpoot op een kruk. Echt iets voor mij.
Ik heb me dom gehouden en direct nog even gevraagd of je bij een vaatontsteking mag vliegen (die stukje verwenweekend). Volgens haar was dat geen enkel probleem.
(bedankt voor je reactie gehannes)

Thuisgekomen belde de assistente van de huisarts om mee te delen wat de uitslag van de echo was (wist ik dus al)
Aan haar verteld dat in het ziekenhuis verteld was dat ik moest rusten en mijn been hoog moest houden.
Zij is het direct na gaan vragen bij de huisarts en vertelde dat dit helemaal niet waar was.
Bij een vaatontsteking moet je juist goed in beweging blijven dus het bewegen op Texel was alleen maar goed geweest.
Wie heeft er nu gelijk en is het ziekenhuis nog wel te vertrouwen ? Moet ik alles zelf nachecken ?
Mijn gevoel zeg dat ik voor optie twee moet gaan.
M. zal dus moeten lopen komend weekend !!! (en daar heeft hij zo'n hekel aan)

Zonder dat ik ze gebeld had stond Feenstra vanmiddag ook weer voor de deur.
Vorige week was de verwarmingsketel weer een paar keer in storing geschoten maar ik had nog geen actie ondernomen. Alleen maar op een briefje geschreven dat ik dit komende week moest gaan doen.
Volgens Feenstra had ik twee dagen geleden gebeld, nu ik zat op Texel en ben wel gek maar nog niet zo gek.
Een hogere macht zal dit wel voor me gedaan hebben, bedankt !!!
Kwam eigenlijk wel goed uit dat ze weer voor de deur stonden (was pas de 16de keer).
Twee wijze heren hebben een tijdje naar de ketel gekeken en het probleem zit er volgens hen in dat op de printplaat die onlangs vervangen is een jumper op de verkeerde plek zat.
Laten we dat nu dan maar hopen.

Vanmiddag zijn Rood en Pleun nog een bakkie komen doen. Gemengd lotgenotencontact zullen we maar zeggen.
Als het mee zit willen we woensdag eens gaan kijken hoelang we het volhouden om te tenissen. We zijn alle drie zwak ziek en misselijk dus misschien is het verstandig om alvast een ambulance op de hoek van de straat te zetten.
Ien mocht je dit lezen wil jij mijn tennismaat zijn ??

Car

Geen opmerkingen: