maandag 18 juni 2007

Vrijdag ben ik weer aan de beurt

M. was vanmorgen om zeven uur al onderweg naar kantoor om vervolgens weer om half tien voor mijn neus te staan om samen naar het Vlietland te gaan.

Mijn bloedwaardes waren goed vandaag dus vrijdag mag ik weer. Leukocyten waarde 3.3.
Weer een andere oncologieverpleegkundige had dienst, leuk mens. De eerste keer bloedprikken lukte niet de ader in mijn elleboog is te hard en niet meer te gebruiken.
Met mijn been kan de de internist dokter Braun niets, het komt volgens hem niet van de chemo, hooguit is het familiair bepaald en komt er nu getriggert door de chemo uit dat ik slechtere aders in mijn been heb.
Van die afdeling is hij niet, mocht ik de volgende kuur nog meer last hebben contact opnemen met de huisarts.

Ik kreeg vandaag ook de vraag voorgelegd naar welk ziekenhuis ik voor de bestralingen wilde gaan.
Heb hem doorgegeven dat ik voor de Reinier de Graaf Groep in Delft kies.
Ik had me voorgenomen om met Moon zowel bij de Reinier de Graaf als de Daniel den Hoed te gaan kijken maar dat is er niet meer van gekomen. Heb nu op gevoel en rijafstand de beslissing genomen.
Realiseer me ook dat wij hier in de randstad een luxe positie hebben doordat we uit meerdere ziekenhuizen kunnen kiezen en de rijafstand eigenlijk nog wel te overzien is.
Tussen de vierde en vijfde chemo krijg ik een oproep voor een intake gesprek.

Vervolgens heeft M. me op de metro gezet naar Spijkenisse.
Een medewerkster van Petra van de Laar, Kirsten heeft me bij de metro afgehaald zodat het Texelse zout uit mijn pruik gewassen kon worden. Hij glimt weer.
Vervolgens heeft Kirsten me bij E. (mijn oudste nicht) afgezet die vlak bij de haarstudio woont.
Voor de 50 jarige bruiloft in april van mijn ouders hadden wij elkaar zeker 23 jaar niet gezien en nu mede door mijn blog had E. aangegeven dat ik toch echt eens thee moest komen drinken.
F. was er ook en we hebben gezellig zitten beppen.
We moeten iets verzinnen zodat we in de toekomst op de een of andere manier contact kunnen houden (zou leuk zijn als Mir daar dan ook bij is)

Car


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind de foto bij het logje heel stoer!! Bij mij zit het haar er nog op. Ik heb het wel al heel kort laten knippen. Mijn hoofd het prikkelt wel, misschien is dat het begin...??..
Mijn dochter is geboren in het Reinier de Graaf. Bijna 14 jaar geleden!!
Ik moet voor de bestralingen naar Zwolle. Dat is zo'n 22 kilometer rijden, maar eerst nog 4 x chemo.
Je mag mijn log linken hoor!!

Anoniem zei

Lang gewacht met het plaatsen van een reactie. Vind het super hoe je je erdoorheen slaat. Ben inmiddels een trouwe lezeres van je blog geworden. Nu jij mij succes wenst met mijn afvalrace, schaam ik me eigenlijk kapot dat ik me druk zit te maken over een paar van die rot kilo's! Terwijl jij die rot ziekte probeert te overwinnen. Weet wel dat zo het leven is, maar toch....
Heel veel sterkte. Groetjes Anita

Car zei

Thats Live inderdaad, hoop me over een aan tal maanden ook weer om heel andere dingen druk te maken, of misschien heb ik tegen die tijd echt geleerd dat je je niet om alles druk moet maken. Iets meer loslaten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan leert de ervaring.

Car

Anoniem zei

Natuurlijk houden we nu contact.. gewoon afspreken is het juiste recept..enne.. we noemen het gewoon nichtjesdag.. want mir komt de volgende keer ook mee, weet ik zeker!!

Ik vind je ontzettend stoer en ben er trots op dat je mijn (kleine) nichtje bent.

Veel liefs E.

Anoniem zei

Ik zal vrijdag aan je denken! Sterkte, succes, daarna weer een aantal rotdagen misschien, maar dan kun je die kuur ook weer afstrepen. En ben je weer een stap verder.