donderdag 14 juni 2007

Woman Wizard/ Verwendagen op Texel


Hoe kan je een paar dagen Woman Wizard verwoorden ?
Eigenlijk kan dat niet als je er zelf niet bij bent geweest, het is bijna alleen te voelen.
Toch wil ik een poging gaan wagen al is het alleen maar omdat ik zoveel vergeet momenteel. (de chemo dementie en afasie waar ik het vanmiddag ook al over had)

Tegen een paar dagen Woman Wizard kunnen geen 1000 pillen of sessies bij een therapeut op.
Het was een onvergetelijke ervaring met het besloten gevoel van een eiland (de enige hoofddoeken waren die van de vrouwen met kanker en de auto hoeft niet op slot) en een dosis positiviteit van een stelletje waarzinnige vrouwen om nooit te vergeten.
Meiden ik heb zoveel van jullie opgestoken allemaal bedankt !!!!
Ik heb dingen gehoord die een oncologieverpleegkundige me nooit verteld had. Daar kan ik iets mee. Vooral voor de lotgenoten die meelezen:

  • Het vocht dat uit mijn neus loopt zonder dat ik het zelf merk komt doordat mijn neusharen nu ook weg zijn (dacht dat ik extra snot produceerde door de chemo).
  • Teennagels kunnen er opeens afvallen, de nieuwe nagels zit er echter al onder.
  • Eeltplekken onder je voeten zijn tijdens de chemokuren heel gewoon.
  • Het bijslikken van vitame E is niet onverstandig (ben ik dus direct vandaag gaan halen)
  • Door te smeren met calendula heelt de wond mooi (ook dat stond op mijn boodschappenbriefje vandaag).
  • Ga niet in een vliegtuig binnen 6 maanden na een aderontstekening, voor dat je het weet lig je met een trombosebeen in het buitenland in een ziekenhuis.
  • Je huid wordt steeds droger, stel daar ook je creme op af.
  • Muggen prikken niet tijdens de chemo's, ze ruiken het en pakken je partner.
Aangekomen in Hotel Cooghen wat een absolute aanrader is werden we verwelkomt met een high tea in de patio van het hotel. Allemaal zelf gemaakt door de vrijwilligers.
Hierna had ik een reikie behandeling waarbij als leuk detail te vertellen is dat de vrijwilligster mij 's avonds toen we bij haar en haar collega aanschoven in het restaurant vroeg hoe het toch kon dat ik nog steeds mijn haar had na drie chemo's.
Was ik de enige vrouw met borstkanker chemo's die dit overkwam ? Ze had er de hele middag over lopen denken en stelde de vraag gelukkig.
Een compliment voor Petra vd Laar.
Terwijl ik op de tafel lag met het idee straks schuift die pruik van mijn hoofd had zij zelfs met haar handen onder mijn hoofd niets opgemerkt.

Op maandag zijn we na het ontbijtbuffet naar de manicure geweest en vervolgens naar Ecomare. Het was achteraf goed dat Mir de auto mee het eiland op had genomen.
Een uurtje een schoonheidsslaapje en diner in Strandpaviljoen paal 21
Dinsdag varen op het wad met op kleine afstand de zeehonden en 's middags een tarot consult (ga ik inhoudelijk lekker niets over vertellen) en als afsluiting een heerlijk diner bij Paal 12 en een hele bijzondere danssessie op het strand.
Dit was een cadeautje aan onszelf een hele bijzondere ervaring om nooit meer te vergeten.
Het gehele weekend zijn we overladen met cadeautjes, van een heerlijke fles zonnebrand, verwenproducten tot een cadeaubon van een winkel in cadeauartikelen (waar we ook nog eens thee kregen)
Dit alles evenals de diners in de restaurant waren betaald door sponsoren.

Mochten er dus mensen onder mijn lezers zijn die nog een (eventueel eenmalig) goed doel zoeken om te sponseren neem dit jaar Woman Wizard !!

Texel ik hoop snel nog eens terug te komen. Met deze herinnering doen we de laatste twee chemo's en 35 bestralingen er nog even bij.

Je zou bijna elke vrouw toewensen om een vorm van kanker te krijgen zodat iedereen Woman Wizard mag ervaren.

Car

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Je moet er ff ziek voor worden maar dan krijg je ook wel wat.... ;->
Ik heb er ook zo enorm van genoten. Zit me hier toch een partij na te genieten....
Wilde van alles vertellen toen ik thuis kwam (wat ik ook deed) maar realiseerde met ook meteen dat je erbij moet zijn geweest om over te kunnen brengen hoe het allemaal voelde.
Eigenlijk met geen pen te beschrijven... Toch?
Heel veel liefs en doe je de groeten aan Mir?

conny zei

Dag lieve Car,
Ik koester en wentel me ook nog steeds in de fijne ervaringen, en zeker die wij met elkaar gedeeld hebben, het doet me goed! Ga nu naar de chirurg, maar met andere bagage, thanks! Dikke kuf Con

Anoniem zei

Betse Car, ik kom hier even meelezen, ik ben een vriendin van Jetty en werk op een alamrcentrale als verpleegkundige . het is niet alleen zo dat je met een vaatontsteking en vliegen een grotere kans maakt op een trombose been, maar mensen met kanker op zich zijn al veel gevoeliger voor trombose , dan is het vliegen ook vaak een uitlokker . Jammer , maar we zien toch heel vaak dat mensen op " hun laatste droomreis " ( hoe ontzettend begrijpelijk ook ) somszo ziek worden dat ze de thuisreis neitmeer redden.
Heel verstandig dus dat je nog even niet vliegt.

sorry voor mijn bemoeizucht, maar ik heb het dan altijd zo met mensen te doen !

Wat heerlijk o mte lezen dat jullie het allemaal zo heerlijk gehad hebben op texel !!
Veel gezondheid gewenst door Gehannes

Anoniem zei

He meissie,

Ik heb ook onwijs genoten!!
Het is bijna de moeite waard om er ziek voor te worden!!!
Vind je het goed als ik je "link" op mijn weblog?

Groetjes aan die onwijs lieve zus van je!!

Liefs,

Rebecca

Anoniem zei

he meis,

Ik kan me voorstellen dat t je (nu) te veel energie kost om je in mijn verhaal te verdiepen!!
En t hoeft ook niet hoor, het is best confronterend.
Als je er tijd en energie voor hebt lees je t, en anders gewoon lekker niet!!!

Dikke kus

Anoniem zei

He, onze zwaai zeehond, hij is goed gelukt zeg!
Leuk al die reacties van Texel Ladys, allemaal de groeten van Mir!

Anoniem zei

Hé Car,
Hartstikke leuk wat je hebt kunnen schrijven over Texel. Ik kom hier nog niet veel verder dan dat het enorm leuk was! Moet eerst alles zelf nog even rustig laten bezinken. Dus voorlopig geniet ik gewoon nog maar even in m'n eentje na! Groetjes aan Mir, jullie zijn twee supermeiden! Ik kom hier zeker nog vaker eens een kijkje nemen, dus tot gauw.
Liefs, Lesley