zondag 15 april 2007

Weer Thuis

Email 28 maart 2007

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje vanuit Schiedam.
Vandaag ben ik weer thuisgekomen uit het ziekenhuis.
Afgelopen vrijdag zijn mijn okselklieren verwijderd waarin bij de vorige operatie kwaadaardige cellen waren gevonden. Er was een drain geplaatst en ik moest afwachten totdat deze drain minder dan 30 ml per dag af zou voeren.
Beetje tegenvaller want ik blijk goed in het produceren van wondvocht , de drain bleef lopen en zo heb ik de maximale 5 dagen dat de drain mocht blijven zitten volgemaakt.
Elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel, bij 6 dagen ziekenhuis staat er in de kleine lettertjes van onze ziektekostenpolis bestaat er recht op huishoudelijke thuiszorg (6 weken, 3 uur) , dus dat heb ik vandaag kunnen regelen. (arm doet het even niet, hoofd wel).
Op de normale manier wordt dat afgewezen met een puberende zoon van 14 (die heel goed moet kunnen stofzuigen) en een man die normaliter een beetje veel werkt.
Nooit weg in deze tijd zeker nu M. zijn kwartaalafsluiting er weer aan zit tekomen.
Vanmorgen is de drain verwijderd en mocht ik naar huis. Het is nu afwachten of mijn lichaam zelf het vocht af gaat voeren. Waarschijnlijk gaat er een vochtophoping ontstaan die dan op de poli aangeprikt moet worden. Dit moet pijnloos zijn want het gevoel onder mijn arm en bovenarm is (voorlopig) weg.
Gisteren ter dag doorkoming meegemaakt hoe een hele grote Marokkaanse familie afscheid nam van oma haar borst, wat zijn wij dan nuchtere Hollanders.
De komende weken mag ik nog weinig met mijn arm doen. Tot volgende week donderdag als de fysiotherapie (vanuit het ziekenhuis) begint mag mijn arm niet hoger komen dan 90 graden.
(Peggy: dit is nieuw protocol). De komende tijd mag de arm niet overbelast worden en moet ik goed luisteren naar mijn lichaam wat er mogelijk is (Ineke, Edith & Carla: waar een reintegratietraject al niet goed voor is) Nu is het weer afwachten op de uitslag van de klieren, (volgende week donderdag krijgen we dat te horen) Vervolgens zullen de afspraken met de radioloog gemaakt worden.
Officieel moeten de chemo kuren 6 weken na de eerste operatie beginnen. (a.s. maandag is dat alweer 4 weken geleden) dus nu even twee weekjes "rust" en bijkomen zodat ik dinsdag als pa en ma 50 jaar getrouwd zijn de hele tijd van de partij kan zijn.

Car

Geen opmerkingen: