zaterdag 28 april 2007

Lymfedrainage

Gisterenmiddag ben ik weer naar de lymfedrainage geweest.
We hadden afgesproken dat ik zou bellen als ik me weer goed voelde.
Dinsdag en woensdagmorgen had ik me lopen bedenken dat ik moest bellen om het weer op te starten.
Dat deed ik echter maar niet.
Woensdagmiddag belde Wil om te vragen hoe het met me ging en kon ik direct deze afspraak maken.
De vochtplek onder mijn oksel is zo goed als weg gemasseerd en ik had het idee dat de drainage voorlopig zou stoppen.
Merk wel dat 's avonds mijn arm anders aanvoelt dan 's morgens maar het gaat wel helemaal volgens plan.
De bewegelijkheid is voor het aantal weken dat de operatie nu geleden is heel erg goed.
Gelukkig vond ook Wil dat stoppen helemaal geen goed idee was en maakte ze gistermiddag de opmerking dat ze me nog lekker een tijdje in de gaten ging houden. Tijdens de chemo en zelfs daarna kan er opeens een oedeemarm ontwikkelen en we gaan er samen voor om dat te voorkomen.
Fijn dat ik al in zo'n vroeg stadium iemand heb gevonden die kundig is en ook nog ervaringsdeskundige.
Ondanks alle therapie die zij indertijd heeft gehad loopt ze nu wel met een elastieke kous maar kan gelukkig heel veel met haar arm.

Car

Geen opmerkingen: