zondag 15 april 2007

Beste uitslag die we konden krijgen

Email 6 april 2007

Hallo allemaal,

Gisteren hebben we de uitslag van van mijn okselkliertoilet operatie gehad.
De beste uitslag die we konden krijgen. De okselklieren waren helemaal schoon !!!!!!!!!!
Een "waardevol onderdeel" ligt dus nu ergens in een vriezer te wachten op vernietiging, achteraf niet nodig om te verwijderen alleen is de wetenschap nog niet zover dat ze hier op een andere manier achter hadden kunnen komen.
Achteraf zijn er dus alleen tijdens de eerste operatie kleine uitzaaiingen in de hoofdklier de zgn schildwachtklier gevonden. (en de tumor is natuurlijk verwijderd)
De kans dat de borstkanker hierdoor uitgezaaid is naar lever, nieren of huid is door deze uitslag aanzienlijk verminderd.
De chemokuren die binnenkort aan gaan vangen en waarover we volgende week geinformeerd gaan worden en bestralingen en hormoontherapie die later in het jaar gaan volgen worden uit voorzorg ingezet om de eventuele uitzaaiingen de kop in te drukken.
De komende weken ga ik dus hard aan het oefenen om mijn arm weer te kunnen gebruiken en om ervoor te zorgen dat het vocht niet meer aangeprikt hoeft te worden (is nu twee keer gebeurd)
Vanmiddag ben ik al voor de eerste keer bij de lymfoedeemtherapeut geweest.
Met een beetje geluk heb ik dus nog maar een half jaar behandelingen te gaan !!!!!!!!!!

Groetjes

Car

Geen opmerkingen: