maandag 16 april 2007

De eerste chemo afspraak is gemaakt

Vanmiddag eerst met de dames van Sanasmile bij het DeltaHotel in Vlaardingen gelunched.
Was direct een rede om voor de tweede keer na de operatie zelf in de auto te stappen, gezien het prachtige weer kon de kap open.
Hierna naar het Vlietland voor de afspraak met de oncologisch of mammaverpleegkundige.
In dit gesprek werd ons op praktisch gebied van alles uitgelegd m.b.t. de chemokuren.
Ik krijg 5 FEC kuren. A.s. vrijdag moet ik me melden voor de eerste kuur waarna ik drie weken de tijd krijg om te herstellen zodat de volgende hoeveelheid toegediend kan worden.
Door zelf te lezen (http://www.allesoverchemotherapie.nl/) was ik al heel wat te weten gekomen.
Het advies werd gegeven om alles op het gebied van eten te vermijden wat zou kunnen lijden tot voedselvergiftiging. Geen rauw vlees, zachte eieren, kippenpoten e.d. en vooral veel drinken. Maar wel goed eten ook al loop je het risico dat smaak verdwijnt.
En verder is het maar afwachten hoe ik zal reageren....
Na deze periode krijg ik ongeveer drie weken de tijd om te herstellen waarna de hormoontherapie en bestralingen aan gaan vangen.
Aangezien deze tussenliggende periode in de zomervakantie van K. zal vallen hoop ik dat we dan even weg kunnen.
Op zich ga ik er natuurlijk helemaal voor om beter te worden maar het zal raar zijn als we deze zomer niet op vakantie kunnen door die k.kanker. Ga ik dus niet van uit !!!!
Ook werd de vraag voorgelegd of ik gebruik wilde maken van de coldcap.
Sinds januari 2007 bestaat in het Vlietland dankzij een donatie van de RopaRun de mogelijkheid tot hoofdhuidkoeling. (http://www.geefhaareenkans.info/)
Ik had voor mijzelf echter al bepaald dat ik niet het risico wil lopen om uiteindelijk met dun haar uit deze periode te voorschijn te komen.
Daarnaast loop je nog altijd een groot risico om later tijdens de chemokuren alsnog kale plekken te krijgen of toch nog je haar te verliezen. Ook duurt de behandeling zonder coldcap bijna 3 uur minder omdat er niet voor en nakoeld hoeft te worden.
Ik ga er dus maar direct in zijn geheel voor !!!!
Worden de haarzakjes ook direct aangepakt wat hoofdhuidmetastasen voorkomt.
Ik hoop dus dat kort haar en permanent weer helemaal inkomt want door de beschadiging die de haarzakjes oplopen komt het haar vaak in krulvorm terug. Vaak beter dan dat het was.
Morgenochtend hebben we een doorpas afspraak bij (http://www.petravandelaar.nl/) in Hekelingen om de vier pruiken die zij voor me klaar heeft gemaakt te zien.
Van de kapster had ik gehoord dat zij hele mooie pruiken maakt.
Nadat ik enkele weken geleden mijn haar had laten knippen zijn we al in Hekelingen gaan kijken om een eerste indruk te krijgen en foto's te maken.
Car

1 opmerking:

mir zei

Goed zeg! zo'n weblog, helemaal in jou straatje. Kan je lekker je ei in kwijt en iedereen blijft op de hoogte.

Ben trots op je!

Mir