zondag 15 april 2007

Voorwoord

Hoe het begon....

Toen ik op 27 feburari 2007 de diagnose borstkanker te horen kreeg ben ik naar een manier gaan zoeken om dierbare familie, vrienden en bekenden op de hoogte te brengen en later te houden van wat bij ons/mij speelt.
In eerste instantie heb ik dit gedaan d.m.v. emailbrieven. Ik heb gemerkt dat dit zowel voor mijn omgeving als voor mijzelf heel positief heeft gewerkt . Ondanks dat kanker toch nog een eng woord blijkt te zijn waarmee niet iedereen weet hoe hier mee om te gaan vonden mensen toch de moed om mij te benaderen. (weet zelf ook nog steeds niet goed hoe ik gereageerd zou hebben) De ene deed dit door een reactie te geven op de mails, de volgende door een telefoontje of door gewoon eens langs te wippen. Ook dorsten mensen aan te geven het gewoon heel erg eng te vinden.
Nu we bijna 1.5 maand verder zijn is het enge er gelukkig bij de meeste mensen af.
Nu het technische gedeelte van de operaties achter de rug is en ik de volgende periode inga van chemokuren, hormoontherapie en bestralingen heb ik besloten om niet langer meer naar een grote groep mensen te mailen maar deze web-log bij te gaan houden. Ik kan hier hopelijk af en toe mijn ei kwijt en diegene die het leuk vinden om mij te volgen kunnen dat doen zonder dat ze elke keer ongevraagd van mij een email in hun mailbox vinden. Het leven gaat weer zijn gewone gang voor mij , M en K. betekent dat dat de komende maanden in het teken zullen staan van de prefentieve behandelingen. Hopelijk blijft er ook nog energie over voor de caravan, tuin of een andere gezellige bezigheid.
De vier emailbrieven die ik de afgelopen periode verzonden heb zullen als eerste gepubliceerd worden.

Car

Geen opmerkingen: