zondag 15 april 2007

Maandag naar de oncologisch verpleegkundige

Afgelopen donderdag hadden we de eerste afspraak met Dokter Braun de internist die de chemo's, hormoontherapie en bestralingen gaat begeleiden. Volgende week gaan de chemo's aanvangen.
Nadat hij mij gevraagd had wat ik zelf al wist van de vervolgbehandelingen heeft hij nog kort e.e.a. uitgelegd. Je realiseert je dan dat dit soort verhalen door een arts heel vaak verteld moeten worden maar voor ons zijn ze nog heel erg nieuw. Gelukkig weet ik dat we met al onze vragen bij de oncologisch verpleegkundige terecht kunnen waar we a.s. maandag een afspraak mee hebben. Zij gaat in op de praktische kant van de chemo's.
Dokter Han heeft ook nog even naar mijn vochtbobbel onder mijn arm gekeken. Tot nu toe is hij twee keer aangeprikt maar zoals ik zelf ook al dacht laten we hem nu gewoon zitten en gaan we er vanuit de het vocht in de loop van de tijd gewoon afgevoerd zal worden.
Elke donderdag is er ook een zgn fysiotherapie groepje in het Vlietland. Koffie en bewegen en sociaal contact met lotgenoten. Als aanvulling op het gesprek met Dokter Braun heb ik ook weer wat tips en ervaringen van lotgenoten meegekregen.

Geen opmerkingen: