zondag 15 april 2007

We hadden een geheimpje....

Email 12 maart 2007

Lieve allemaal,

Wij hadden een geheimpje.....
Vanochtend om negen uur mochten we het ziekenhuis bellen of de voorlopige uitslag al bekend was en of we om 10 uur op het spreekuur mochten komen om deze te horen.
Die was er en ik had gehoopt om aan jullie mede te kunnen delen dat plan A geslaagd was, en ik alleen nog maar bestraald hoefde te worden.
Dat is dus niet zo. De kwaadaardigetumor heeft de chirurg in zijn geheel kunnen verwijderen, in de snijranden is echter een tweede kleine tumor gevonden die zich in het pre-stadium van borstkanker bevind.
Ook was de klier die vorige week verwijderd was niet schoon (volgens de arts zijn er 1 1/2 mm kankercellen in gevonden)
Plan B treed nu in werking:
Volgende week dinsdag wordt "mijn zaak" besproken in het multidiciplinair team waarna wij donderdag van de chirurg het behandelplan definitief te horen krijgen.
Kort daarna wordt alsnog het zgn okseltoilet geruimd wat betekent dat ik waarschijnlijk een dag of vijf opgenomen wordt. Vervolgens kom ik zoals het zo mooi gezegd wordt in aanmerking voor chemotherapie, radiotherapie (zgn bestralingen) en hormoontherapie.
In welke vorm en op welke termijn deze behandelingen plaats gaan vinden horen we als het definitieve behandelplan aan ons wordt voorgelegd.
Omdat in de borst enkel nog het voorstadium gevonden is wordt er gesteld dat dat geen rede is tot amputatie en wordt er vanuit gegaan dat de chemotherapie en bestralingen afdoende zouden moeten zijn.
Nu het er naar uitziet dat dit vele maanden in beslag gaat nemen heb ik besloten om niet meer ongevraagd naar jullie als groep te mailen. Natuurlijk zullen individuele telefoontjes en mailtjes wel beantwoord worden.
Schroom dus niet mocht je zelf de behoefte hebben om contact op te nemen om dit te doen, mocht dat op een bepaald moment niet uitkomen dan geef ik of M. of K. dat wel aan.

Liefs Car

Geen opmerkingen: