donderdag 26 juli 2007

Voor de vakantie nog even haren wassen

Voor een vakantie heb ik altijd nog karweitjes die ik graag wil doen.
Zo is de vriezer vandaag na maanden weer eens schoongemaakt en ook wilde ik mijn marmot nog even laten wassen en in model brengen.
Ook hier: einde chemolucht.
In de tussentijd heb ik met mijn vader een wandeling door Hekelingen gemaakt.
Het heeft dus ook voordelen als je je haar even af kan geven.

Kirsten zag de eerste donsharen die op mijn hoofd verschijnen en riep enthousiast dat ze op het computer scherm kon laten zien dat mijn haren aan het groeien zijn.
De laptop werd opgestart en toen een laserpen op mijn hoofd gezet werd zag je op het scherm witte donshaartjes en geirriteerde rode haarzakjes met hieruit volgens Kirsten gezonde donkere haren.
Ze liep te filosoferen dat er over een aantal weken voor de eerste keer geknipt kon worden en dat een pittig kleurtje, of super blond wel leuk zou staan bij een kort koppie.
(Lin: Als je geen kapsalon in wil mag je ongeveer drie keer komen knippen als het haar weer gaat groeien bij Petra)
Kan me er nu nog weinig bij voorstellen maar dat computerscherm zal vast niet liegen.
Om de boel een handje te helpen heb ik mezelf getrakteerd op een lotion van Kerastase om de haargroei te activeren.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Lotgenoten contact is toch wel heerlijk en werkt vaak verhelderend.
Zo heb ik afgelopen week gehoord dat in het Reinier de Graaf voor de bestralingen geen tatoeage puntjes worden gezet. Deze puntjes worden als blijvende herinnering op je borst geplaatst.
Dit in tegenstelling tot de Daniel den Hoed waar dit standaard wordt gedaan.
Ik had me al voorgenomen om mijn best te gaan doen om ze te voorkomen, dat blijkt dus niet nodig te zijn.
Jammer dat dit niet door de oncologieverpleegkundige of arts verteld wordt als je de keuze tussen twee ziekenhuizen wordt voorgelegd.
Nu heb ik de beslissing genomen i.v.m. rijafstand en het idee dat de Daniel den Hoed toch meer een "kankerfabriek" is.
Ga ik maandag toch nog even aankaarten.
Na mij moeten nog veel meer vrouwen in het Vlietland de keuze maken tussen deze twee ziekenhuizen.

Car

Geen opmerkingen: