vrijdag 6 juli 2007

Net een schoolreisje

Dit blog gaat een beetje op een modern dagboek lijken waarbij ik hoop dat ik het boek over een paar maanden kan gaan sluiten.
Ik realiseer me dat het voor verschillende lezers niet meer interessant is want zoveel interessants maak ik momenteel niet mee, die haken dan af of scannen zoals M. dat noemt de berichten op wetenswaardige momenten. Maar ik blog voor mezelf en vandaar toch ook vandaag een stukje want het bloggen werkt verslavend en ik heb vaak het gevoel na publicatie van een stukje dat ik iets af kan sluiten. Dat sommige lezers het gevoel hebben gluurders te zijn omdat je door het lezen van een blog dingen te weten komt die normaliter niet verteld worden vindt ik geen probleem. Het kan ook positief werken. (Jan lees je nog mee ?)

K. is vanmorgen al vroeg met zijn overwinningsbonus van opa & oma op zak met een vriend en vriendin naar het centrum van Rotterdam vertrokken om zijn luchtje te incasseren en de prachtige tas die in de winkel brandde aan te schaffen.

Ik had eindelijk weer eens een massage-afspraak gepland bij Carla in Villa Palagonia.
Voordat ik borstkanker kreeg kwam ik hier regelmatig.
Ik had met Carla afgesproken dat ik weer een afspraak zou maken als ik daar aan toe was.
Met de auto bedraagt de reistijd een kwartierje, met twee trams en een bus deed ik er nu ruim een uur over. Half Vlaardingen heb ik gezien. De tram waarvan wij hoopte dat hij er zou komen in de tijd dat we in Vlaardingen-Holy woonde was nu mijn vervoermiddel.
Onder het genot van een kopje thee hebben we alvorens de massage begon even kort de afgelopen maanden doorgenomen.
Ik heb sterk een gevoel dat er een rede is waarom de borstkanker zich openbaarde nadat ik net de stap had genomen om weer betaald aan het werk te gaan. Ik heb dit vandaag aan Carla verwoord en zal proberen om mijn ideeen hierover binnenkort ook aan mijn blog toe te vertrouwen.

De massage met warme etherische olien was heerlijk, de hoofdhuidmassage op de kale bol voor zowel Carla als mij een leuke ervaring. Normaal ga ik met een vet hoofd naar huis nu met een glad bolletje. Om een vette marmot te voorkomen heb ik op de terugweg mijn pet opgezet.

Na afloop heb ik nog heerlijk even lopen kijken in de winkels op het Liesveld. Het was maanden geleden dat ik alleen winkel in, winkel uit had gelopen. Zoiets eenvoudigs maar zo heerlijk.
Het lijkt wel of mensen extra lief voor je zijn als je met buff en pet op buiten loopt. Ik snap het ook wel want met pruik op ziet echt niemand waar ik mee bezig ben, zonder pruik is al snel duidelijk wat er aan de hand is.

Op de terugweg werkte de RET niet echt mee. Bij de tramhalte in de Holy bleek dat de tram was uitgevallen en besloot ik maar naar huis te gaan lopen.
Onderweg viel dat toch wel tegen en voelde ik het vocht in mijn voeten wat Carla had afgevoerd weer terugkeren. Toen ik tegen zessen thuis was had ik het gevoel of ik op schoolreisje was geweest. Alleen maar naar Vlaardingen maar het was net een dagje uit.

Zo lopend door onze oude en nieuwe wijk realiseerde ik me wat we de afgelopen maanden steeds tegen K. gezegd hebben en wat zijn mazzel gisteren voor ons betekent.
Per september verhuisd de werkgever van M. naar Utrecht en dit gaat voor hem elke dag minstens twee uur extra reistijd opleveren.
Aan K. hebben we beloofd dat hij zijn Havo af mag maken in Schiedam als hij over zou gaan naar Havo-4. Was K. blijven zitten dan had dit voor ons de weg vrij gemaakt om eens te gaan kijken in de omgeving van Utrecht.
Weg uit de randstad waar we ons hele leven gewoond hebben misschien op zoek naar rustiger oorden.

Bij binnenkomst lag er een prachtige handgemaakte Don Giovanni kaart met lieve tekst van vrienden van mijn ouders. Heel erg bedankt, hij staat naast zijn Mac Beth voorganger op de kast !
Toevallig zat bij de zelfde post een aanbieding voor Don Giovanni voor de speeldata van 14 en 16 september a.s.
Volwassenen betalen op die dagen slechts 8.50, kinderen 6 euro.
V.a. 21 augustus te reserveren via Jeugdtheater Hofplein o.v.v."'Actie Operadagen Rotterdam"

Car








1 opmerking:

Anoniem zei

In Almelo is het ook heerlijk rustig.... (hint hint hint ;)