donderdag 20 september 2007

Thema-avond voor (ex)patiënten met kanker

Omdat ik het adres moest hebben zag ik dit bericht toevallig op de website van het ziekenhuis staan.
Ben ik nu zo'n zeur dat ik het normaal vind dat patienten die momenteel nog onder behandeling in een ziekenhuis zijn persoonlijk op de hoogte worden gebracht over een Thema-avond die binnenkort georganiseerd wordt ?
Zullen ze er vanuit gaan dat elke (ex)patiënt er zo mee bezig blijft dat hij regelmatig de site raadpleegt ?

Car

13.09.2007
Thema-avond voor (ex)patiënten met kanker
... en hun naasten op woensdag 3 oktober in het Vlietland Ziekenhuis, locatie Schiedam.
Het Vlietland Ziekenhuis organiseert op woensdag 3 oktober een thema-avond 'Kanker ... en er toch goed uitzien!' in het restaurant van locatie Schiedam.
De avond begint om 19.45 uur.
Op deze thema-avond voor (ex)patiënten met kanker en hun naasten wordt informatie gegeven over zaken die soms bijzaak lijken.
Nu zijn het eens niet de medische aspecten, zoals een chemokuur of operatie, waaraan aandacht wordt besteed, maar komen de bijwerkingen van de ziekte, zoals vermoeidheid, huiduitslag of verminderd zelfbeeld aan de orde.
Door goed voor jezelf te zorgen kunnen deze bijwerkingen wat minder worden en daardoor voelt een patiënt zich beter. Er zijn presentaties over:- Goed verzorgd, beter gevoel!- Overgangsklachten-
Het revalidatieprogramma Herstel en Balans. Er is ook een modeshow met lingerie en badmode en een verkoopstand met mutsjes en sjaals (de mutssja’s).
Laat wel even weten dat u komt.
Aanmelden tot uiterlijk 28 september bij het Patienten Service Bureau, tel. 010-2044316/2493850 (maandag t/m donderdag van 9.00 tot 16.00 uur, vrijdag tot 12.00 uur).

4 opmerkingen:

Marianne zei

Ik ben het volkomen met je eens:
een ziekenhuis zou zijn patiënten moeten informeren over zulke dingen, zeker als het ook nog eens in het eigen ziekenhuis wordt georganiseerd!!

Het moge dus duidelijk zijn: je bent geen zeur!

Knuffie van mij enne...niet teveel hooi op je vork nemen he.

Car zei

Tjaaa, mezelf vanmorgen aangemeld bij het patientenservicebureau en ik kon het niet laten om te vermelden dat ik me er over verbaasde dat patienten die midden in de behandelingen zitten niet geinformeerd worden over dit soort avonden.
De medewerkster vond dat ik daar helemaal gelijk in had.
Vanmorgen was toevallig iemand bij haar geweest om te informeren hoeveel aanmeldingen er al waren.
Ze ging het opnemen met de oncologieverpleegkundige.
Mochten ze handjes nodig hebben: Car loopt zich te orienteren op een leuke energie gevende reintegratieplaats.
Of moet ik me de komende maanden toch wat rustiger houden ?

Anoniem zei

Jammer, dat ga ik niet redden. Ik heb na mijn laatste kuur op de 26e meer dan een week nodig om me weer goed te voelen. Anders was ik zeker gekomen! Ik ben benieuwd naar "herstel en balans" Ik heb de aanmeldingspapieren nu ook liggen, maar ik weet nog niet of ik het ga doen...
Liefs, Diana

Anoniem zei

Vind ook dat ze dat aan (ex) patienten door moeten geven....
gelukkg vond de dame dat zelf ook!!