dinsdag 18 maart 2008

Wat is de wereld toch klein.

Opgetogen kwam ik vanmiddag de ruimte binnen waar de echo gemaakt zou worden, mijn oncoloog had inderdaad geregeld dat ik voor mijn gemoedsrust alsnog een echo mocht gaan maken.
De Radioloog stelde zich voor, zijn naam drong niet tot me door.
Er volgde een heel verhaal over dat het toch echt noodzakelijk was om zelf goed de verandering in je borst te blijven controleren, dat was volgens hem de beste controle. Een vrolijke aardige man en absoluut niet het type dat ik me bij de weigeraar van vorige week had voorgestelt.
Op zijn verzoek overhandigde ik hem mijn dossier met de foto's gemaakt ik het Vlietland ziekenhuis waarna hij me vroeg waarom ik was overgestapt.
Ik vertelde hem dat ik niet goed kon communiceren met Dr. Braun mijn voormalige internist en dat me dat toch wel handig leek met nog vijf jaar pillen slikken in het vooruitzicht en dat toen de vrouwelijke chirurg Dr. Han ook nog eens opstapte dit voor mij de druppel was geweest om over te stappen.
Ik snap u helemaal....... Dr Han is mijn vrouw riep hij vanachter het scherm terwijl hij de echo aan het vergelijken was.
Hij heeft me beloofd om haar vanavond alsnog te bedanken voor de nette wijze waarop ze het litteken weg heeft kunnen werken, dat had ik niet meer kunnen doen.
De uitslag was goed, tot volgend jaar zei hij bij het verlaten van de ruimte dan maken we weer een mammo en een echo, afgesproken ????

Car

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He Car, van harte, nu kun je er een borrel op drinken. Assertiviteit blijkt alweer een groot goed te zijn. Enne,... leuk hoor dat die chirurg dan weer zijn vrouw is...

Anoniem zei

Wauw, wat een goed nieuws allemaal. Allereerst dat resultaten van je echo goed zijn en dan ook nog die nieuwe baan!! Vind het super voor je! Inderdaad zal het wel even wennen zijn om weer te gaan werken, maar 8 uren zijn om te doen, toch?
Gefeliciteerd!
Tot morgen.

Anoniem zei

Toeval bestaat niet, hé Car....Fijn dat het er allemaal zo goed uit ziet en nog fijner dat je zo goed geholpen bent door deze dokter....

Anoniem zei

Ik ben blij voor je dat het er goed uitziet. Wat leuk dat je de man van Dr. Han had als radioloog. De wereld is zeker klein, dat ervaar ik hier in frankrijk ook wel eens.
Fijne paasdagen en geniet er van.