dinsdag 11 maart 2008

Het vervolg van de APK

Met mijn dossier onder mijn arm stond ik vanmorgen weer aan de balie van de afdeling radiologie. De radioloog zou alsnog de foto's van vorig jaar met die van gisteren vergelijken.
Na enige tijd wachten kwam de medewerkster met mijn dossier terug met de mededeling dat er geen verschillen te zien waren tussen de foto's, alles was goed en er was dan ook geen aanleiding tot het maken van een echo. Gefeliciteerd mevrouw.
Verbaasd keek ik haar aan, "ik snap het toch niet helemaal geen verschillen ? " "vorig jaar zat er een tumor in die was alleen niet te zien", "menige keer is me afgelopen jaar verteld dat er zowel een mammografie als echo gemaakt moeten worden ter controle"
Er moet aanleiding zijn tot het maken van een echo, en die aanleiding was vorig jaar het voelen van een bobbel. Nu voelde ik toch niets ?
"Nee hooguit wat lidtekenweefsel, maar dat de foto's identiek zijn vindt ik een rare uitspraak " probeerde ik nogmaals "er is tenslotte in gesneden".
Ik kon praten wat ik wilde de radioloog had beslist.
A.s. maandag belt de oncoloog om te horen hoe dit is afgelopen ik zal het nog wel eens met hem bespreken dat dit niet de gerustheid geeft waarop ik had gehoopt.

Car

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Carla,

Wat jammer dat je zo'n onbevredigend antwoord hebt gekregen.
Misschien kan de arts van maandag je geruststellen

Simonne

Anoniem zei

Als ik het zo lees is elk ziekenhuis verschillend. Hier wordt ter controle alleen een mammo gemaakt. Geen echo...
Raar trouwens dat het protocol in deze niet overal hetzelfde (standaard) is..

Anoniem zei

Lieve Car, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen en vind het eigenlijk ongelooflijk dat ze niet een echo maken (en beter nog, nog een MRI erbij). Ze kunnen praten wat ze willen, maar zij hebben geen kanker gehad en jij wel. Laat ze maar even met Arnhem bellen en laat vooral mijn naam even vallen.... Angst laat zich niet zomaar sturen, niet als de dood in je nek gehijgd heeft.

Hang in there !!!!