dinsdag 25 maart 2008

Uitslag DNA onderzoek

Het zou fijn zijn als nu ook de uitslag van het erfelijkheidsonderzoek nog even bekent werd liep ik me vorige week te bedenken, en vervolgens lag ’s avonds de verlossende brief op de deurmat met hierin een afspraak voor het spreekuur van de afdeling Klinische Genetica voor vandaag.
In november was er bloed afgenomen om dit onderzoek te kunnen verrichten.
In mijn hoofd was het al een uitgemaakte zaak dat ik niet erfelijk belast zou zijn maar af en toe schoot er toch de gedachte doorheen van en wat nu als dit niet klopt…..wat heeft dit voor conceqenties niet alleen voor mijzelf maar ook voor K., mijn zus en nichtjes.
Van te voren was ons verteld dat de uitslag niet per brief medegedeeld zou worden maar gelukkig hielden ze ons niet in spanning en stond er direct in de brief dat er met de huidige technieken geen ziekteveroorzakende veranderingen in het BRCA-1 en BRCA-2 gen waren aangetoond.
Gelukkig was mijn voorgevoel echt waar, niet erfelijk belast !!
Vanmiddag mocht M. weer een middagje vrij nemen en volgde er nog een kort gesprek waarin e.e.a. nog nader werd toegelicht.
Gelukkig hebben we ook dit item weer positief af kunnen sluiten.

Car

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Car,
nou, dat is dan effe goed nieuws zeg, proficiat ! Ik heb net gisteren definitief besloten dat ik ook DNA-onderzoek ga laten uitvoeren. Binnenkort heb ik een afspraak met de genetisch consulent. Mocht het zo blijken dan laat ik mijn eierstokken in ieder geval verwijderen. Maar goed, dat is nu nog niet aan de orde. Eerst fit worden voor de laatste kuur en dan nog bestralen. Fijn voor je dat je dit bericht hebt gekregen, ik hoop het zelfde over een paar maanden te kunnen zeggen, al heb ik wel een angstig voorgevoel dat het tegendeel waar is....

gr
Marieke

Mariska zei

Hoi Car,
Gefeliciteerd met dit goede nieuws!! Super!! b
Bij mij is vorige week donderdag bloed afgenomen en ik heb 21 augustus (ppff) een gesprek over de uitslag. Mijn geduld moet dus nog even op de proef gesteld worden. Maar ja, de afgelopen maanden zijn ondanks alle donker wolken voorbij gevlogen en langzaam aan komt het eind van de behandelingen (op de Herceptin na) in zicht, dus de komende maanden zullen ook wel voorbij vliegen.

Ik ben in ieder geval super blij voor je en hoop dat ik hetzelfde nieuws kan melden over 5 maanden.

Liefs
Mariska

Anoniem zei

Hoi Car,

Gefeliciteerd dat is fijn nieuws.

liefs,

Jolanda

Anoniem zei

Fijn meid,goed nieuws! Ben erg blij voor je!
Liefs, Diana