maandag 10 maart 2008

Eerste echte APK





















Ik kon gisteravond de slaap maar niet vatten, ondanks dat ik een gevoel heb dat het wel goed zit schoten er allerlei senario's door mijn hoofd.

Overstappen naar een nieuw ziekenhuis brengt risico's met zich mee.
Vanmiddag meldde ik me op de afdeling radiologie voor de afgesproken mammografie en echo.
Mijn dossier bleek echter ook op deze afdeling leeg te zijn alleen was ik deze keer (misschien toch de zenuwen ?) mijn Vlietlanddossier met de foto's van vorig jaar vergeten mee te nemen.
Helemaal niet meer aan gedacht.
De mammografie is gemaakt, was niets bijzonders op te zien maar valt ook niet te vergelijken met die van vorig jaar want die was dus niet in hun bezit.
Vorig jaar bij het ontdekken van de knobbel was er echter op de mammografie ook niets te zien, een echo bracht toen uitkomst (borstweefsel van "jonge" vrouwen onder de 50 jaar heeft vaak een andere structuur waardoor de mammografie schijnzekerheid verschaft)
Een echo wilde de radioloog niet maken, "iedereen kan wel zeggen dat hij een mammografie niet voldoende vindt mevrouw". Ik moet een dossier hebben.
In eerste instantie was ik boos maar vooral teleurgesteld, achteraf realiseerde ik me dat deze mensen niets van mijn voorgeschiedenis afwisten.
Morgenochtend om half negen mag ik langskomen met mijn dossier, dan kan de mammografie vergeleken worden en als blijkt dat ik gelijk heb wordt er alsnog een echo gemaakt.
Ach ik ben weer een ochtend van de straat.

Daarna een bezoekje aan de oncoloog, de hormoonwaarde is inderdaad weer gestegen.
Het advies is om toch maar weer met de Zoladex te gaan beginnen (bijwerkingen van de Lucrin zouden identiek zijn)
Het blijft een eigen keuze, maar heb je een keuze ?
Komende week dus maar weer een bezoekje brengen aan de huisarts om de spuit te laten zetten.

Car

1 opmerking:

Mir zei

wel een heel grappig plaatje, waar haal je ze vandaan!