maandag 31 maart 2008

Afrondende Feestjes

Vorige week stond in het teken van afronden.
Donderdag hebben we na afloop met de Herstel en Balans groep bij Marloes in haar nieuwe huis gelunched. Iedereen had iets meegenomen zodat de tafel goed gevuld was.


Vrijdagavond zijn we een borrel gaan halen bij Anita waarover ik hier ook al schreef. Zij gaf een feestje om te vieren dat ze een giga tumor verslagen heeft.

Trouwe bloglezers zullen weten dat M,K. en ik vorig jaar elke avond voorafgaand aan een chemo gingen eten in Eetcafe de Oude Stoep, ik had het omgedoopt tot ons chemocafe.
Op dat moment wilde ik daar buiten mijn ouders om niemand bij hebben.
In die tijd fantaseerde ik wel hoe leuk het zou zijn om juist op die plek met een hele diverse groep van familie en andere suporters te vieren dat een nieuw tijdperk aan ging breken.
Zaterdagavond was het zover. Tijd voor een samenzijn in de Stoep.
Bijna iedereen die we gevraagd hadden was ook daadwerkelijk aanwezig, andere feestjes waren afgezegd, schoonmoeders en buurvrouwen opgetrommeld om als oppas te fungeren, kilometers werden overbrugd.
De groep was eigenlijk iets te groot voor de Oude Stoep (als dit geen rem was geweest was mijn lijst van genodigden nog langer geweest) maar toen ze hoorde wat de aanleiding was van ons samenzijn precies op deze plek hebben ze werkelijk de benen uit hun lijf gelopen.
Ik heb genoten en inderdaad zoals vandaag ook een van de aanwezige schreef "duidelijk voelbaar was de aanwezigheid van een deken van warme, positieve energie".
Bedankt allemaal voor jullie aanwezigheid, dit zal voor ons een van de avonden zijn waar we nog jaren aan terug zullen denken.








Car



Geen opmerkingen: