dinsdag 2 december 2008

Controle en lekker bezig

Een ding heb ik de afgelopen periode wel geleerd: zorg goed voor jezelf en wees vooral assertief.
Geen dokter wees me erop dat het verstandig is om tijdens het gebruik van Tamoxifen jaarlijks een uitstrijkje te laten maken, door het gebruik is er nl een verhoogde kans op baarmoederhalskanker.
Ik heb mijn huisarts er onlangs dus maar zelf om gevraagd en hem erop gewezen dat ik dit zelf wel in de gaten kan houden maar geld dat voor elke gebruiker van dit medicijn ?
Maandag had ik weer een controle bij de internist-oncoloog in het RDGG.
Gewapend met een aantal alinea's uit de richtlijnen heb ik bij hem een geweigerde botdichtheidsmeting gemotiveerd (met dank aan Dees), hij gaf me gelijk en ik kan hem alsnog gaan maken.
Omdat het me steeds meer tegen gaat staan om elke vierde vrijdag in de wachtkamer van de huisarts voor het halen van de Zoladex te zitten heb ik voorgesteld om te gaan ondervinden wat de driemaandelijkse spuit met me doet. Volgende week ga ik hem halen.

De afgelopen dagen ben ik veel de hort opgeweest, probeer daarbij te doseren en mijzelf niet voorbij te lopen.
Mir wat geholpen met inpakken, soppen, catering en uitpakken en geprobeerd Mandy wat te ondersteunen.
De ademsessie die donderdagavond tijdens het lichaamswerk plaatsvond was heel bijzonder en heftig, wat kwamen er een emoties los bij menige mede cursist. Schrok er gewoon van.
Tot nu toe is het een erg inspirerende en energie opleverende cursus en wil dan ook in januari nogmaals voor 13 avonden inschrijven.

Van Mijn Ikken- Harry Jekkers, werd gespeelt tijdens het lichaamswerk:



Car

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hihi, Car dat lied is het lijflied van J. Hij is redelijk fan van Harry Jekkers. Als ie soms alleen aan zichzelf denkt (bijvoorbeeld voor zichzelf iets te drinken pakt en niet voor mij), plaag ik hem er altijd mee!
Wat betreft de zoladex, ik ben bezig om de zoladex thuisservice gedaan te krijgen. De huisarts moet het dan aanvragen, daarna komen ze thuis prikken. Ik zal je op de hoogte houden hoe het loopt. Ik heb maandag 1 1/2 uur in de wachtkamer gezeten!!, was het zo ontzettend zat! Kijk ook eens voor info op:
http://www.zoladexthuisservice.nl
En wat dat uitstrijkje betreft, mijn huisarts adviseerde dit vorig jaar alom het 1 x per jaar te laten doen! Wat reageert iedereen toch verschillend hè?
Liefs!

Anoniem zei

Ja, assertief zijn, je actief bemoeien met je behandeling loont de moeite. Heel goed. Nu maar hopen dat je botten niks geleden hebben.

Hier ook feestvreugde !!!