vrijdag 19 december 2008

Hutschenreuther kerstklokjes

Kerst 1987 we waren net getrouwd en mijn ouders en zus(je) kwamen bij ons eten.

Deze toch wel bijzondere kerst kreeg ik als aandenken een Hutschenreuther kerstklok met het jaartal 1987.
Enige jaren later introduceerde mijn moeder de gewoonte om haar dochters jaarlijks voor de kerstdagen een klok van het desbetreffende jaartal te schenken, of we nu thuis waren of niet.
Jaarlijks komen de klokjes uit hun orginele doosjes en worden gedurende een aantal weken op de kast gezet.
Hoe meer mijn collectie groeide hoe meer ik de klokjes ging waarderen en dan vooral het gevoel die ze met zich meebrachten.
De klokjes die ontbraken na 1987 heb ik de afgelopen dagen via Ebay en Marktplaats weten op te sporen, ze staan sinds vanavond bij de anderen te pronken op de kast.
En volgende week dan zal mijn moeder daar weer het jaartal 2008 aan toevoegen.
Ik hoop er nog een flink aantal van je te mogen ontvangen ma.

Car


2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi

In Rotterdam gebeurd al jaaaaaaren hetzelfde.
Mijn moeder heeft ze inderdaad allemaal en mijn broer krijgt er ieder jaar ook eentje.

Anoniem zei

Hoi lezers. Ik ben ook al jaren fan van de kerstklokjes! Wij zijn in dec 72 getrouwd en als het kon lijen dan kreeg ik voor onze trouwdag een klokje! Nu hang ik al jaren de kerstklokjes in de boom met olleen natuurlijke materialen! Prachtig gezicht,ze hangen wel goed vast hoor!!!