zaterdag 27 december 2008

Gedwongen veranderingen

Ben de laatste tijd niet meer zo van het veranderen, zolang iets kan blijven zoals het is laat ik de dingen zoals ze zijn. Scheelt me weer nadenken over hoe het anders kan.
Soms wordt je echter gewongen om te veranderen.

Afgelopen week stootte ik in mijn haast tijdens het stofzuigen een vaas die al enige jaren een prominente plaats in ons huis heeft kapot.
Hij was voor de kerstdagen even onder een kast gezet. Nu ligt hij op het glaskerkhof.

Binnenkort dreigt er nog meer op een kerkhof te belanden en wel op de komposthoop van de gemeente Schiedam.
De officiele aanschrijving dat de gemeente eind januari met het ophogen met EPS in onze achtertuin wil gaan beginnen lag afgelopen week op de mat. Enkele jaren geleden is de gemeente na jaren procederen van de wijkvereniging de extreme verzakkingen op bepaalde punten in onze wijk op gaan hogen. Nu is ons gedeelte waar de verzakkingen veel minder extreem zijn aan de beurt.
Eind januari krijgen we de grote hoeveelheid van een tweetal pallets aangeleverd waar we het tuinmateriaal wat we over denken te houden op kunnen plaatsen. De gemeente slaat dit dan tijdelijk op. De tuinen moeten compleet leeg opgeleverd worden. (weg haag, weg bomen, weg vogels)
Aangezien we van mening zijn dat we met deze ophoging niet veel opschieten, het alleen maar heel veel groenvernietiging, energie en geld kost hebben we vooralsnog laten weten niet mee te doen.
In de straat ben ik met een inventarisatie begonnen naar de plannen van de overige bewoners om hierna alsnog in gesprek met de gemeente te gaan.
Ik hou niet van veranderingen en zeker niet van dat rustplekje in huis wat jaren geleden met zo veel zorg is aangelegd. Waar planten een verhaal hebben.
Daarbij komt dat ik me op dit soort momenten weer zo realiseer dat mijn energieniveau nog lang niet is zoals het was en ik beperkt ben met mijn linkerarm.
Gelukkig hebben we altijd nog de twee linkerhanden van M. (opmerking van hemzelf)

We gaan morgen maar naar Ikea, kasten kopen om ruimte te maken in de garage voor het geval..... dat.
Handig dat M. een paar dagen rust heeft.

Car

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat deze scherven maar heel veel geluk mogen brengen voor de toekomst.

Liefs,
Monique