dinsdag 16 december 2008

Vroeg op voor de vaatwasser

Het was vroeg vanmorgen, voor zessen liepen mijn beide mannen al in het rond.
M. die vaak zo vroeg vertrekt zet puber K bij school af, hij heeft deze week activiteitenweek en gaat precies een dag in het kader van geschiedenis naar Ieper.
De rest van de dagen is hij voornamenlijk vrij. Volop activiteit op school dus zo voor de kerstvakantie.
Ik ben er ook maar meteen uitgegaan want om acht uur kon de reparateur voor de vaatwasser al voor de deur staan.
Een oproepje op hyves leverde me afgelopen week binnen 15 minuten een adres op van een kleine zelfstandige die op korte termijn tijd had.
Bij binnenkomst bleek hij hier in zijn vorige functie als Siemens monteur al vaker geweest te zijn.
Binnenkort wonen we 13 jaar in dit huis en het een na het andere apparaat geeft de geest, dat krijg je als je alles tergelijkertijd nieuw koopt.
Ik had de hoop dat de lekkage snel en goedkoop verholpen kon worden. Er moet echter een groter onderdeel vervangen worden (gescheurd) wat nogal wat arbeidstijd met zich mee brengt en ik heb net dus maar besloten dat we voor een nieuwe gaan.
Je moet als vrouw tegenwoordig toch zelfstandig zijn.
Moet in dit kader aan de opmerking van mijn zus denken, mijn huis is ontworpen nu zoek ik een klusjesman. M. kan lekker werken maar niet op dit gebied.
M.b.v. kieskeurig verschillende type's op een rij gezet, de kleine zelfstandige komt ook met een voorstel.

Als M. komende week in Stockholm is (ik veridealiseer dit tripje, volgens mij wordt hij van het vliegveld gehaald door een rendier met slee, gaat lekker uit eten, volgens hem is het gewoon hard werken) wordt de nieuwe vaatwasser hopelijk geintalleerd.
Het heeft toch ook zo zijn voordelen dat M. vroeg vertrekt en laat thuiskomt.
Ik bestel wel nieuw en gelukkig zijn er kleine zelfstandige die ook iets willen verdienen.

Vlucht hier nu snel een paar uur weg, onze nieuwe buren zijn met de sloopwerkzaamheden begonnen wat heel de dag gebonk opleverd.
Er zal daar vanavond wel een vaatwasser in de container liggen (die hier niet past).
Zo houden we met z'n alle de economie draaiend.

Car

Geen opmerkingen: