zondag 23 november 2008

Marktplaats

Waar ben ik zoal mee bezig ? Nu bijvoorbeeld met Marktplaats.

Onze buurtjes die onlangs verhuisd zijn hadden een luxe probleem, het oude huis stond nog vol met inboedel, hun nieuwe huis is nl. compleet nieuw ingericht.
Enige weken geleden vertelde ze me dat ze alles naar het grofvuil gingen brengen, dat werd flink sjouwen, hoe kregen ze het samen afgevoerd ?
Zonde vond ik het, heel veel vooral merk spullen zagen er nog keurig uit.
Van Marktplaats hadden ze nog nooit gehoord, leek hen veel te veel gedoe.
Zonder vooraf na te denken stelde ik voor om de complete inboedel voor hen te plaatsen en voor de verkoop zorg te dragen.
Menig keer ben ik de afgelopen weken naar onze buurwoning toe gelopen zodat ik een mailtje over kleur of grootte kon beantwoorden. Regelmatig kreeg ik menigeen (en zo ook M. die hier erg blij mee was) aan de telefoon met vragen en deed ik de deur open zodat de spullen uit elkaar en opgehaald konden worden.
Mensen die vonden dat ze eigenlijk nog lang niet toe waren aan een nieuwe eettafel en stoelen moesten opeens een beslissing nemen. :)
Verschillende mensen met elk hun eigen verhaal heb ik de afgelopen weken blij kunnen maken met de meubels die bijna op de afvalberg terecht kwamen.
En onze ex-buurtjes hoeven geen energie te verspillen aan sjouwen en kregen nog bijna 1000 euro toe.

Volgende keer ga ik dit commerciëler aanpakken.

Car

1 opmerking:

Anoniem zei

Mag toch wel aannemen (en hopen) dat ze jou toch ook wel wat gegeven hebben?????? Je doet het er niet voor maar van hun kant is het wel zo netjes...