vrijdag 14 november 2008

Onrust en de mesoloog

De rust en tijd die ik sinds begin oktober genomen heb doet zijn werk.
Ik slaap 's nachts weer en als ik niet uitkijk wil ik me 's morgens ook nog wel eens verslapen.
Niet echt handig met een kind wat afgelopen week school-examens had en er vanuit gaat dat zijn moeder de tijd wel in de gaten houd.
Na het weekendje Zweifall en het lezen van het boek de Amazone, borstkanker als drijfveer maakt de denkmachine overdag toch weer overuren. Heel veel herkenning in het boek van zowel het hele proces als het feit dat de schrijfster ook last heeft van chronische vermoeidheid, waar ook ik voor de borstkanker al mijn weg in had gevonden. Dacht dat ik het lek boven had.
Ik ben me gaan realiseren dat ik de afgelopen maanden lekker aan het rennen ben geweest en hierdoor het voelen en verdriet uit de weg kon gaan.
E.e.a. stond tijdelijk geparkeerd, de la zat dicht.
De afgelopen weken heb ik alles maar over me heen laten komen, laten zijn wat er is.
Onrust waait door mijn lijf, emoties zitten hoog en komen af en toe naar buiten. Stress en emoties van mensen om mij heen komen nog teveel bij mij binnen.
Ik kan het toch niet laten, ondanks het advies om dat eens een tijdje los te laten, na te denken over wat ik op het gebied van werk wil gaan doen.
Tot twee keer toe ben ik de afgelopen weken benaderd voor een 4 daagse kantoorfunctie en gelukkig kan ik nu wel vertellen dat dat niet is wat ik wil.
Niet meer de gehele dag achter een computer zittend op een stoel, vooral het contact met mensen is belangrijk ik wil mijn mond gebruiken.
En weet je ik voel dat het goed zo is, zodra het daar tijd voor is komt er vast iets leuks op mijn pad. Ik wacht er gewoon rustig op.

De afgelopen maanden ben ik enige keren bij een Osteopaat geweest, o.a. in de hoop dat hij nog iets bij het herstellen van het lymfesysteem in mijn arm kon betekenen.
Hij was echter terughoudend met behandelen omdat hij van mening is dat door activering van het lymfesysteem bij een ex-kankerpatient eventuele metastasen geactiveerd kunnen worden of aan de loop kunnen gaan. De behandelingen zijn voorlopig gestopt, het resultaat is beperkt.
Omdat ik toch wil proberen om nog wat klachten zoals vermoeidheid en overgangsklachten te reduceren heb ik een afspraak met een Mesologe gemaakt.
Ben erg benieuwd wat me dit op gaat opleveren.

Car

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kom je even een knuffel geven, gewoon....

Ik verbaas me wel over de opmerking van je osteopaat. Mijn fysiotherapeute (ook lymfetherapeute) zegt dat die gedachte vroeger wel heerste maar dat dat echt ontkracht is, dat je niet eerder uitzaaiingen krijgt door lymfedrainage. (ik zal er eens een search op doen)

Kus !!!

Car zei

Dees heeft in dit kader een vraag gesteld aan haar chirurg:
In het verlengde daarvan beweerde een osteopaat dat "cranio-sacrale therapie" (en daardoor stimulering van het lymfesysteem) de kans op uitzaaiingen zou kunnen vergroten. Mijn fysio zei juist dat die gedachte vroeger nog wel heerste (ook over lymfedrainage) maar dat dat toch echt achterhaald is. Wat denk jij?
antwoord:
Ik geloof geheel niet in cs therapie, is in mijn ogen nooit goed.