zaterdag 19 januari 2008

2x Tegenbeeld


M. is donderdagavond voor zijn werk een paar dagen richting de zon, om precies te zijn naar Sevilla vertrokken.
Tesamen met collega's uit de gehele wereld is hij daar hard aan het werk om hopelijk morgen nog een paar uur van de zon te mogen genieten.
Voor hij vertrok heeft hij hier thuis nog even de zware boodschappen gedaan, gestreken en toen ik 's avonds alleen in bed stapte vond ik ook nog een verschoond bed.
Op zo'n moment besef ik nog eens extra dat ik bof met zo'n kanjer.

In het kader van dit stukje ben ik momenteel toch echt nog even zijn 'TEGENBEELD'.


Zo kom je nooit in Den Haag zo kort achter elkaar.
Dit weekend was de fotoexpositie in Den Haag van de studente fotografie Michelle Hamers die in oktober een fotoserie van mij heeft gemaakt.

De expositie werd al volgt aangekondigd:

Anders dan voorgaande jaren presenteert het derde jaar Fotografie van de Koninklijke Academie der Beeldende Kunsten haar werk voor het eerst buiten de muren van de school.
Onder de titel TEGENBEELD exposeren achtentwintig veelbelovende fotografen hun werk op 19 en 20 januari in de DCR te Den Haag.

'TEGENBEELD', de titel van de expositie, is de bindende factor tussen de verschillende fotoseries van de studenten onderling: binnen een serie van zes foto's per student is er steeds één beeld (het tegenbeeld) dat de context van het geheel bepaalt. Deze zesde beeltenis ironiseert, draait, ontkent of contrasteert de overige afbeeldingen, waardoor verrassende visies over uiteenlopende thema's gepresenteerd worden.


Ik bleek in de fotoserie van Michelle het 'TEGENBEELD' te zijn.

Vorige week had Michelle mij benaderd of ze mijn foto voor de perspublicatie mocht gebruiken.
Voorheen had ik het eng gevonden om zo in de openbaarheid te komen, nu had ik het gevoel dat ik als enige die borstbesparend gefotografeerd was voor de andere meiden ja moest zeggen. Van angst was geen sprake.

Tesamen met Mandy en Diana ben ik vanmorgen naar Den Haag gereden om daar bij het station Mariska en Annemieke op te pikken.
Eerst zijn we gezellig gaan lunchen om vervolgens naar de expositie te gaan.
Dat was best even spannend, vier van ons hingen daar tenslotte toch half naakt aan de muur.
Dees was er jammer genoeg niet bij. Het was leuk om daar met de andere meiden te staan.

Voor Herstel en Balans ben ik bezig om een stukje over aanvaarden en verwerken te schrijven. Dit soort dagen dragen zeker aan aanvaarden en verwerken bij.
Het was weer fijn om dit samen te mogen doen meiden, Thanks.

Car

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Carla,
Meid wat ben je weer snel! Komt natuurlijk dat alles thuis al op orde was, met dank aan M. Leuk om gelijk een verslag met beeld van deez dag terug te zien.
Liefs Annemieke

Anoniem zei

Leuk hoor, beter dan jaarrekeningen maken (grrrrrrrr, bijna klaar) mir