dinsdag 15 januari 2008

Armkous

Tijdens mijn jeugd woonde we in Blijdorp in een echte Rotterdamse bovenwoning met twee bewoners op een trap.

Bij ons op de trap op de benedenetage woonde
Mw. Odijk, haar borst was geamputeerd en ze droeg altijd een beige armkous om haar opgezette arm waarmee ze niet meer zo heel veel kon. Als ik aan Mw. Odijk denk dan zie ik haar beige armkous.

I.v.m. de aankomende vliegvakantie naar Mexico is mij geadviseerd om ter preventie in het vliegtuig een armkous te dragen.
Vanmiddag is de kous opgemeten, geen beige zoals onze oude buurvrouw maar een keurige zwarte met kanten randje. (met dank aan Mandy)
Je zou zeggen wat maakt het uit beige of zwart het gevoel is alleen net even iets anders.
Er is ook geadviseerd om een antibioticakuur voor wondroos mee te nemen en echt elk wondje waar ook te ontsmetten.
Moet zeggen dat ik de laatste tijd merk dat ik al wat makkelijker aan het worden ben m.b.t. wondjes.

Vanmiddag zijn ook wederom mijn ogen opgemeten, voor de vierde achtereenvolgende keer was de sterkte anders. We gooien het maar op hormonale schommelingen en kijken het nog een paar weken aan.
Tot die tijd blijft mijn nieuwe bril gewoon in de kast liggen.

Car

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Nog 39 dagen Car.... En dan is het zover!!!!!! Geniet van de voorpret!

Anoniem zei

Lieve Car, kwam hier terecht via het blogje van Jetty. Ook ik kreeg de diagnose borstkanker toen ik 37 jaar was. Je kan mijn verhaal lezen op ons blogje. Lieve groeten vanuit België. Annick.
http://www.bloggen.be/levensgenieters

Anoniem zei

Hallo Car, als je op mijn blogje in de linker kolom "borstkanker" intypt bij zoeken in blog en dan op zoeken klikt, dan krijg je alle artikels die ik gepost heb in verband hiermee. Onderaan de pagina (op datum van 1/10) kan je dan mijn verhaal vinden. Lieve groeten en tot later nog eens.
Annick