dinsdag 8 januari 2008

Lotgenoten

Gisteren was de eerste kennismakingsbijeenkomst van Herstel en Balans het revalidatieprogramma voor mensen die kanker hebben gehad.

De groep bestaat uit 12 personen, 3 mannen en 9 vrouwen allemaal geconfronteerd met borstkanker. Het overgrote deel van de vrouwen is daarbij ook nog eens heel jong.
Ik had het grote voordeel dat ik twee van de deelneemsters al persoonlijk kon en met een derde al regelmatig door onze blogs contact had gehad.
Het bleek zelfs dat ik een vierde ook via via kon.
We hebben afgesproken dat we uit privacy overwegingen verder niet publiceren over details van H&B.
Om de spanning te doorbreken hebben we in een groep in eerste instantie een bal overgegooid en namen genoemd.
Toen daar nog een ballon of bal bij kwam ontstonden de eerst concentratieproblemen.
Na een kwartiertje de bal in de gaten gehouden te hebben had ik het gevoel dat ik al heel wat gedaan had.
Na afloop volgde er nog een kort kennismakingsgesprek.

En daarna werd het leuk.......
Dees moest toevallig in Rotterdam zijn en had geopperd om met de bloglotgenoten uit eten te gaan. We hadden bij Hoofstuk II afgesproken.
Het klinkt raar maar we hebben het gigantisch gezellig gehad, gelachen over de gevolgen van de behandelingen, opvliegers, medicijnen, vermoeidheid, slecht slapen, de draad weer oppakken en de domme opmerkingen van mensen om ons heen.
De serveerster kreeg een rood hoofd toen wij haar vertelde dat we niet zelf voor deze look hadden gekozen nadat ze meekreeg dat wij over onze korte koppies spraken en zich in het gesprek mengde door te vertellen dat ze ook onlangs haar lange haar had afgeknipt.
Ben er van overtuigd dat de gesprekken op zo'n avond nog veel verder gaan dan tijdens Herstel en balans mede door het al zo vertrouwde gevoel.
Wat ben ik blij dat ik tegen een paar lotgenoten ben opgeblogd.

Car
p.s. Lees ook eens wat Dees, Mandy, Marloes en Diana er van vonden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat zitten we er allemaal eensgezind bij hè... zo met al die korte koppies.

Gr,
Linda

Anoniem zei

Schitterende foto en vast een super gezellige avond!!!