donderdag 30 augustus 2007

Simulatie














Weer een stapje verder, de simulatie heeft plaatsgevonden.
Een simulator lijkt op een bestralingstoestel maar kan niet bestralen alleen doorlichten. Het te bestralen veld kan hiermee vastgesteld worden.
Terwijl ik ongeveer een half uur met mijn armen omhoog lag kwam de radiotherapeut even binnen om een paar rode stippen op mijn torso te plaatsen.
De laboranten maakte vervolgens het werk af door de simulator voornamelijk in het donker om me heen te laten draaien, om af en toe aandachtig samen mijn borst te bestuderen, een compliment te geven over het mooie litteken om me vervolgens te voorzien van zwarte en groene strepen.
De piepjes en groene lichtstrepen die in de kamer te zien waren deden me even denken aan Space Mountain.
Alles was van te voren zo overduidelijk uitgelegd dat het direct heel vertrouwd voelde.
Met een borst en decolitee voorzien van strepen zal ik de komende zeven weken rondlopen. Net alsof een klein kind in plaats van op het behang op mij heeft getekend.
Tot maandag als de eerste bestraling zal plaatsvinden moet ik er voor zorgen dat de strepen zichtbaar blijven. Hierna worden ze als het nodig is bijgetekend.
Even dus niet meer uitgebreid onder de douche staan.
Vanaf maandag weer enigszins ritme in mijn dagen, vind ik altijd wel prettig. Elke woensdag krijg ik de planning te horen voor de opvolgende week, vanmiddag kan ik bellen om te horen hoe volgende week er uit zal zien.
K. gaat weer naar school en ik zal, 7 weken lang op wisselende tijden waarbij ik de voorkeur heb uitgesproken voor de middag een ritje naar Delft maken.
Er is verteld dat vanaf dinsdag iemand die het leuk vindt mee mag komen en uitleg kan krijgen. Dus wil je een keer mee ? Laat het weten.

Car

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jij komt er dus ook als een mooie mondriaan uit te zien? Jammer dat we zover bij elkaar vandaan wonen, ik was anders absoluut een keer met je mee gegaan. Tijdens mijn bestralingen heb ik ook regelmatig iemand meegenomen. Kids, echtgenoot, vriendinnen... Het was zo af en toe gewoon gezellig....

Anoniem zei

"Leuk" om dit te lezen. 18/9 heb ik een gesprek bij de radiotherapeut en staat mij dus ook de space mountain te wachten!!!
Ben benieuwd hoe het je vergaat de komende tijd.
Ik heb morgen mijn laatste chemo!!!
Champagne....