woensdag 31 maart 2010

APK 2010

Vorige week stonden mijn jaarlijkse mammo en echo weer gepland.
Terwijl ik tussen de pletmachine zat moest ik net als voorgaand jaar praten als brugman om de medewerkster te overtuigen dat ik echt ook op een echo stond. Op de gang stierf M.ondertussen zeven doden toen hij wanneer ik al geruime tijd binnen was de radioloog naar binnen zag schieten. Uitslag was goed dus de zenuwen waren weer voor niets geweest.
Met deze goede uitslag op zak ging ik maandagmiddag alleen naar de internist voor de "handmatige controle", en het bespreken van de voortgang van de hormoontherapie. Dacht dat dat een fluitje van een cent zou worden, uitslag was tenslotte goed en als het aan mij lag kreeg ik een jaarrecept tamoxifen mee en waren we zo klaar.
Tijdens dit consult kreeg ik echter het dringende advies om mijn beslissing over het stoppen met de Zoladex(spuiten) toch  te herzien. Als het aan mijn arts ligt begin in weer. Dit ondanks het artikel wat ik hem vorig jaar heb overhandigd wat hij ook nogmaals had doorgelezen en de bekendheid bij hem dat er in het Avl soms anders word gedacht.
Ook kreeg ik te horen dat als het aan hem ligt ik niet stop na 5 jaar tamoxifen slikken maar gaan we er 7, 10 of onbeperkt van maken. Is lekker ik was juist begonnen met het aftellen van 2 1/2 jaar.
Zal de arts bijscholing achter de rug hebben of teveel recidieven onder ogen hebben gekregen ?
Ik ging enigsinds verward richting huis, volgende week staat ook nog eens de sterilisatie gepland. Beetje lullig als enige tijd later die eierstokken toch niet meer hun werk doen door de zoladex.
Maar wat als ik zijn advies niet opvolg en later blijkt toch dat er nog ergens een verdwaalde cel aan het groeien gaat ?

Na een nachtje slapen heb ik besloten om mijn arts een briefje te sturen met het verzoek om mee te werken aan een second opinion in het AVL.
Komt daar uit dat weer beginnen echt de beste keuze is dan doe ik dat. En anders dan blijf ik bij mijn besluit.
Mocht later dan blijken dat we toch die ene verdwaalde cel hebben gemist dan is het mijn eigen bewuste keuze.

Car


2 opmerkingen:

Mir zei

En het is ook fijn als het leven nu niet wordt gekweld door donkere buien. Wel een duivels dilemma, waar doe je goed aan, dat kan je pas over 20 jaar zeggen....Moeilijk hoor.

Dees zei

We zijn al wéér een jaartje verder, Car, lang zullen we leven !!!