zondag 7 maart 2010

Bart op zondag

Gisteravond zijn we naar Schiphol gereden om M. weer thuis te verwelkomen. Van te voren had ik Hello Goodbye visioenen, dit werd echter opgelost omdat het vliegtuig wat bochten had afgesneden waardoor M..al voorbij de douane was voordat wij bij het vliegveld arriveerde. Zo stond hij op ons en niet wij op hem te wachten.
Met K. opgevouwen achterin de cabrio zijn we met een auto vol verhalen en koffers naar huis gereden.

Afgelopen twee weken heeft hij ons via lange emails van zijn belevenissen op de hoogte gehouden.
Zo schreef hij vorige week zondag:

Het is hier nu 6 uur en ik ben wel wakker, de koffer inpakken en dan nog even slapen is het plan, omdat het in NL 10 uur is kijk ik even of ik Rijnmond kan ontvangen.Dat lukt en met gemengde gevoelens luister ik in Buenos Aires naar Bart op Zondag, de belangrijkste ingredienten ontbreken echter en ik kijk nu al uit naar volgende week zondag.
Na het lezen van dit stukje heb ik Bart Nolles van Radio Rijnmond benaderd met het volgende verzoek:
Hoi Bart,
Zondagmorgen luisterde ik met mijn zoon tijdens ons wekelijkse zondags ontbijt met broodje, eitje en sjutje naar jou programma. Mijn echtgenoot M. is op zakenreis en zat zondag alleen in een hotel kamer in Buenos Aires. Enige uren later zou hij vertrekken naar Sao Paulo.
Volgende week zondag zit hij zoals hij zelf ook schrijft in gezinsverband weer aan onze eigen tafel te luisteren naar jou programma.
Kan jij hem niet verrassen door een passend nummer te
draaien ?

Een leuke reactie van Bart volgde al snel.

K. zat in het complot en heeft gisteravond aangegeven vanmorgen tijdig van huis te willen vertrekken en zo zaten we voor aanvang van het programma aan het ontbijt.
En toen kwam het vijfde nummer van het programma met uitgebreid mijn verhaal en het nummer We'll meet again. Mooi hoe zoiets eenvoudigs zo'n bijzonder moment oplevert.
Volgens M. was het weer echt een Car actie: de muziek was geregeld, het sjutje en eitje ook, de broodjes voorraad die hij normaliter in grote hoeveelheden inslaat had ik niet gecontroleerd dus die ontbraken :) (gelukkig was er natuurlijk wel normaal brood in huis wat snel getoast kon worden)

Niet geluisterd maar wel benieuwd hier is de podcast van de uitzending van Bart op zondag van zondag 7 maart 2010 te downloaden. Vanaf minuut 16 is ons stukje te horen.

Car

Geen opmerkingen: