zaterdag 10 januari 2009

Over op de 3 maandelijkse Zoladex


De eerste driemaandelijkse Zoladex spuit doet sinds gisteren zijn werk vanuit mijn buikvet. Dagelijks wordt vanuit een depot de werkzame stof goseline afgegeven die de werking van de eierstokken onderdrukt. Daardoor wordt de productie van oestrogenen door de eierstokken geremd.
Niet de tamoxifen zorgt voor de ingezette overgang maar deze Zoladex.
Ik was het zo zat om nog enkele jaren vier wekelijks bij de huisarts in de wachtkamer te zitten om de toch wel flinke prik te laten plaatsen dat ik deze stap toch maar heb gezet.
Officieel is 3 maandelijkse Zoladex niet geregistreerd voor borstkanker, de bijwerkingen in mijn eigen eerste periode van Zoladex gebruik en de verhalen over de bijwerkingen bij andere vrouwen hadden me tot nu toe weerhouden om de stap te zetten.
Prima dag gehad vandaag alleen is het wel verbazend dat ik het vannacht ijskoud had en de opvliegers vandaag flink in aantal zijn toegenomen.
Over een weekje nog eens turven.

Car

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Carla,
Ik hoop voor jou zo, dat de lucrin (heet overigens: gosereline)wel werkt! En dan wel zonder meer opvliegers en andere lichamelijke makke!! Hier nog steeds geen thuiszorg voor de zoladex, maar ik heb eindelijk een telefoonnummer bemachtigd van die "tent". Ga maandag bellen.
Liefs!

Car zei

Reactie op LadyDaan:

Ik gebruik niet de merknaam Lucrin, maar Zoladex.
In beide zit dezefde werkbare stof gosereline.

"die tent" die Daan noemt is de Zoladex thuisservice.
Naast de huisarts is het ook mogelijk om de Zoladex door dit bedrijf thuis te laten plaatsen.
http://www.zoladexthuisservice.nl/

Car

Carla

Mir zei

welk buikvet?