maandag 19 januari 2009

Blue Monday ?

Maandag 19 januari zou het Blue Monday, oftewel de meest deprimerende dag van het jaar zijn.
De Britse psycholoog Cliff Arnall bedacht een paar jaar geleden een naar zijn zeggen wetenschappelijk verantwoorde formule waaruit bleek dat de derde maandag in januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen.

Sinds vorige week woensdag heb ik last van een after Zoladex-dip.
De eerste driemaandelijkse spuit, in navolging op een jaar maandelijkse spuiten geeft toch iets meer bijwerkingen dan ik gehoopt had.
Een dikke wollen deken is over me heengedaald en ik die hem een paar keer per dag van me af probeer te schudden door mezelf toch tot wat activiteit te dwingen wacht rustig af totdat ik weer onder deze deken uitdrijf.
Maar om nu te zeggen meest deprimerende dag vandaag, nee dat kan ik echt niet beamen.
Het weer buiten heeft ernstig zijn best gedaan maar om gedeprimeerd te zijn daarvoor hebben er vandaag veel te veel positieve gebeurtenissen plaatsgevonden. (waarvan dit er een is, gefeliciteerd Wim we zijn trots op je)

Car

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ook toevallig, schrijven we allebei over de blauwe maandag...

Anoniem zei

Ik ben het zonnetje in huis dus depressie....? Nee, niet meer dan anders hahaha.