dinsdag 29 september 2009

Pink Ribbon Gala en irritatie rond Sylvie

Het was een bijzondere avond gisteravond in roze uitgelicht Carre.

Niet uitgenodigd zoals menige bekende Nederlander hadden wij gewoon netjes via de reguliere weg een kaartje gekocht.
Voor Carre langsrijdend snel de auto op slot voor het geval de deur ook voor ons opengehouden zou worden.
Op een parkeerplekje net om de hoek konden we netjes onze auto achterlaten.
Vest uit, lange jurk recht.
Voor de deur kwamen de genodigden over de loper aan, door menige camera op de foto gezet voor de komende Prive of Weekend. Daarna gingen ze nog snel even voor de camera voor de uitzending van RTL boulevard of een opname voor later in het programma.

Omdat we niet genodigd waren mochten we niet door de hoofdingang naar binnen.
Via de zijingang hebben we ons via de lift niet zoals bedoeld naar de zolder laten vervoeren maar zijn op de eerste verdieping uitgestapt en hebben ons tussen bekend nederland en overige genodigden begeven.
Uit de lift komend zien we direct de foto inzending van "onze" Dees hangen.

Zaterdag 3 oktober om 22.50 word de uitzending op Ned 2. uitgezonden met als speciale gast Sylvie van der Vaart.
Zelf word ik wat allergies van die berichtgeving en fotoreportages rond Sylvie.
Haar hoofd heeft ze na 10 chemo's nog niet kaal gezien, er hangt een gordijntje voor de spiegel, haar pruik heeft ze dag en nacht op. Constant een pruik op je hoofd, ik moet er niet aan denken.
Welke chemo ze krijgt staat nergens vermeld, maar het aantal 10 en nog zes maanden te gaan noemen klinkt voor onwetend Nederland heel erg.
Ze zal ook wel nooit een joggingpak aan hebben maar altijd in haar galajurk op de bank zitten.
De galajurk die ze aanhad lieten haar opgebonden borsten overduidelijk zien.
Menige vrouw geconfronteerd met borstkanker kan zo'n strapless jurk ivm haar protesebh echt niet meer aan.
Daarnaast is het opbinden van je borsten na bestraling echt geen prettig gevoel.
Er is haar door de dokter gegarandeerd dat ze voor 100% beter wordt, en ze weet nu al dat er nog een tweede kindje komt. De kanker die gaat ze overwinnen.
Net of al die vrouwen die genetisch belast blijken of door de hormoontherapie geen kinderen meer kunnen krijgen niet hard genoeg gestreden hebben.
Hoop voor haar dat ze niet over enkele maanden in de kranten zal verschijnen met de quote die zaterdag op het tv scherm zal verschijnen.
Toen ze met luid applaus werd verwelkomd liepen de rillingen over mijn lijf. De zaal waarin ook vrouwen met uitzaaiigen aanwezig waren ging nog net niet voor haar staan.
Nee geeft mij dan maar de opini van Maarten vd Weijden, zoals beschreven in zijn boek Beter.
Maar goed, afgezien van mijn lichte irritatie rond Sylvie was het weer een hele gezellige avond zo tussen de BNérs.

Car

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zie wel dat jullie je vermaakt hebben, irritaties horen daar ook wel bij want dan ben je lekker bezig. Maar het ziet er wel mooi rose uit op de foto en jullie zagen er ook geweldig uit en die Bobo s en Boborinnekes hebben vast niet zo n fijne avond gehad als jullie.
p.s. En zondag heb ik ook door jullie aanwezigheid een heerlijke en gezellige zonnige dag gehad.
groetjes Elly

een lief vriendinetje zei

Om te delen met mijn lotjes een reactie die ik via de mail ontving:

Ik wilde telkens een berichtje naar je sturen als ik weer een misselijkmakend stukje over Sylvie van der Vaart las.. Puur omdat ik me afvroeg of haar lotgenoten steun ondervonden aan haar, naar mijn idee, belachelijke gedrag.
Ze blijft ondanks alles supermooi, heeft de mooiste pruiken tot haar beschikking en waarschijnlijk wordt ze voor ze wakker wordt geschminkt door de visagist..
Ik erger me vreselijk aan haar, en heb op het punt gestaan om jou dat te laten weten maar wist niet of ik jou daarmee kwetsen zou.
Totdat ik na maanden weer eens je blog las..

Wat een muts.. en absoluut geen boegbeeld voor pink ribbon..

Ik lees dat je nog steeds actief bent in die scene.. en zie dat je er geweldig uitziet.. zonder al die hulpstukken die Mevr. van der Vaart tot haar beschikking heeft..

Wilde ik je even laten weten..

Jetty zei

Ben het zooooo met je eens. Als je voldoende geld tot je beschikking hebt is ziek zijn in een pluche stoel toch wel net even anders dan op een houten krukje..
Als je haar zo ziet lijkt (borst)kanker niet eens zo erg.... Toch...? Dat straalt ze iig wel uit. Wat een misvatting...
Nee, een boegbeeld voor pink ribbon is ze echt niet...