donderdag 10 september 2009

Gekapt met het EVA project

Vanmiddag was voor mij de eerste bijeenkomst van het EVA project waarvoor ik me had opgegeven. Hiervoor moest ik zoals ik al eerder schreef de afgelopen week het aantal opvliegers noteren en bijhouden hoe zwaar een opvlieger was. Ook maakte het invoeren van ontspanningsmomenten deel uit van het onderzoek.
Na twee uur de verhalen van andere vrouwen aangehoord te hebben en voorzien te zijn van voor mij vooral bekende adviezen heb ik vrijwel direct nadat de sessie was afgelopen besloten om mijn deelname te beeindigen.
Ik heb me gerealiseerd dat het een te grote belasting is om gedurende meerdere weken het aantal opvliegers te noteren. Iets wat ik de laatste tijd steeds meer over me heen laat komen en waarop ik minder de aandacht ben gaan leggen moet weer bewust een groter onderdeel van mijn leven uit gaan laten maken. De weerstand daartegen is te groot.
Door deelname zou ik terug gaan in de tijd en dat is nu net iets waar ik helemaal geen zin meer in heb.
Kappen dus met die handel en leuke dingen gaan doen in die tijd.

Komt mooi uit, kan ik de komende weken de cursus die aangeboden is ter compensatie van het voorlopig niet doorgaan van de opleidng Health Coach, Meer dimensionaal belasting-belastbaarheidsmodel rustig op donderdagmorgen gaan volgen.
Kan ik direct stoppen met het nadenken over wat nu met die opleiding te doen.

Car

2 opmerkingen:

LadyDaan zei

Ha meissie, Ik snap heel goed dat je gestopt bent met 'EVA'. Ik ben er niet eens mee begonnen. Geen zin in mogelijke sessies cognitieve gedragstherapie. Ik heb geen behoefte om verhalen van anderen(vreemden)ook nog te moeten verwerken, ik heb genoeg aan mezelf. En vaak wil ik er wel zijn voor mij bekende amazones. "EVA' is gewoon te zwaar. Het past ook niet echt in een druk gezin. Dat neemt niet weg, dat ik hoop dat ze resultaat boeken met het onderzoek. Dat mensen die het nodig hebben er in de toekomst iets aan hebben...
Liefs. Diaan

Anoniem zei

hoi Car,

Bedankt voor je berichtje, geef me even de tijd om je blog te lezen!

Groetjes van Bettina