donderdag 11 februari 2010

Zelf slingers ophangen



Ik ben de afgelopen maand zelf wat slingers op gaan hangen. Een ander doet dat tenslotte niet voor je.
De opleiding laat ik voorlopig op zijn beloop, wacht eerst maar eens rustig af wat de reactie op mijn scholingsaanvraag van het UWV zal zijn. Voorlopig hangt hij ergens in de bureaucratische molen.
In de tussentijd heb ik me bij Humanitas aangemeld voor een project thuishulpadministratie.
Dit project ondersteund in Schiedam en Vlaardingen mensen die hun administratie door allerlei omstandigheden niet op orde hebben en hierdoor in de financiële problemen zijn gekomen. Na een gevolgde training word ik binnenkort voorgesteld aan de eerste klant.
Het is de bedoeling dat mensen binnen een aantal maanden zelf de regie over hun eigen administratie weer over kunnen nemen.
Door daadwerkelijk met dit werk bezig te zijn hoop ik te ondervinden wat ik er van vind.

Kaarten voor een aantal voorstellingen zijn geboekt en we hebben voor het voorjaar tickets New York geregeld. We gaan met z'n drietjes een week deze stad ontdekken die hoog op ons to-do lijstje staat. Voor het eerst richting Amerika.
Komende zomer wil K. zelfstandig op vakantie gaan maar dit uitje laat hij niet aan zijn neus voorbij gaan.
Hotel is inmiddels via het internet geregeld, de reisgids wordt de komende tijd doorgespit. Voorpret is in volle gang.

Verder ben ik aan het rommelen met de computers hier in huis. De desktop die al een tijdje haperde is gisteren voor de tweede keer ter reparatie opgestuurd naar de fabrikant en weken na het overlijden van mijn laptoppie, al wachtend op de nieuwe processoren die in februari leverbaar zouden zijn, heb ik een nieuwe gekocht die ingericht mag worden.
Na een week opbouwen blijkt hij software haperingen te ondervinden maar die gaan we wel eens oplossen (terugzetten in de fabrieksstand volgens de fabrikant) als desktop terug is.

Mandy heeft twee weken geleden haar borstreconstructie ondergaan en ik hoop haar de komende tijd als ze inmobiel is wat bij te kunnen staan.
Een hele zware operatie die een lange herstelperiode eist.
Wat moet je een lef hebben om deze operatie aan te durven, en wat moet je veel voor een nieuwe borst over hebben. Realiseer me dat ik toch wel van geluk mag spreken dat ik indertijd nog mocht en dorst te kiezen tussen borstbesparend opereren of amputatie.

Mijn ex-buuf die in april de diagnose darmkanker heeft gekregen heeft afgelopen week een minder goed bericht gekregen. Weer heeft die kut kanker me enige dagen in de greep gehouden maar gelukkig heb ik de draak weer snel in zijn hok kunnen parkeren en mijn eigen draad weer opgepakt.
M. zit deze week in de omgeving van Oxford. Morgen komt hij gelukkig weer thuis.

Car

Geen opmerkingen: