zaterdag 10 mei 2008

Weer veilig thuis

Na een heerlijk weekje Turkije zijn K. en ik gisteren weer veilig thuis gekomen. Een weekje zon en heerlijk eten. Zo in het voorseizoen zeker voor herhaling vatbaar maar hopelijk dan wel tesamen met M. Voor een langere periode of de zomerperiode geef ik echter toch de voorkeur aan de caravan.
In het begin van de week moest ik even wennen aan het alleen op vakantie zijn met mijn zoon. E. L. en L. hadden ook deze week geboekt in hetzelfde hotel en dat was gezellig.
Nogmaals bedankt E. L. en L.

En nee meiden, jullie aansporing heeft niet geholpen.ik heb niet gestokt, ben lui geweest meer dan een paar baantjes zwemmen en even op de trampoline gestaan heb ik niet gedaan.

Hier in Nederland blijkt het ook al enige dagen prachtig weer te zijn, fantastisch weer om naar de tuindagen in Arboretum Trompenburg te gaan om wat eenjarige planten te scoren. Heerlijk vindt ik het altijd om tussen de plantjes te struinen.
Het wordt echter spannend de komende weken.
De wijk waar we wonen is sinds de oplevering van de huizen onderhevig aan ernstige grond verzakkingen waardoor menige tuin de afgelopen jaren is weggezakt.
Na jaren procederen tegen de gemeente Schiedam wordt nu sinds een tweetal jaren de wijk opgehoogd. De tuinen moeten leeggehaald worden, worden afgegraven en voorzien van piepschuim waarna het 20 jaar niet meer zou zakken. En hier mogen we dan nog voor betalen ook.
In het gedeelte waar wij wonen valt het relatief gezien heel erg mee en daarbij hebben wij onze tuin de afgelopen 13 jaar al twee keer opgehoogd en menige zak aarde extra aangesleept.
Tesamen met enkele buren hebben wij dus absoluut geen zin om onze mooie tuin leeg te halen, een kapvergunning voor de bomen aan te vragen en na al het slopen zonder volgroeide heg te zitten. Binnenkort zal duidelijk worden of we wel of niet mee gaan (moeten) doen.
Geen nieuwe vaste planten dus meer in de tuin totdat er zekerheid is wat er gaat gebeuren.

Car

Geen opmerkingen: