vrijdag 30 mei 2008

Kankerwijven onder elkaar

Als ode aan al die moedige vrouwen die door kanker zijn getroffen organiseert Viva la Donna jaarlijks op 29 mei Viva la Donna Day de Nationale Verwendag voor Vrouwen met kanker.
Ook dit jaar zetten vele honderden salons, instituten, kappers, visagisten, masseurs en vele anderen zich in om tienduizenden vrouwen een heerlijk verwenmoment te bezorgen.

Soms vraag ik me wel eens af hoe lang kan en mag je gebruik blijven maken van dit soort activiteiten.
Op de site van Viva la Donna staat echter:
Je blijft lotgenote!
Een op de drie vrouwen wordt getroffen door kanker en daardoor blijf je levenslang kankerpatiënt ook al ben je allang genezen verklaard.
Stichting Viva la Donna maakt geen onderscheid tussen vrouwen met een bepaalde soort kanker of de periode dat de kanker achter de rug is. Wij zetten ons in voor alle vrouwen die door kanker zijn getroffen en doen dit samen met vele vrijwilligers.

We hebben deze dag dan ook aangegrepen om met een paar bloggenoten of tewel kankerwijven uit verschillende delen van het land die elkaar vrij intensief gevolgd hebben bij elkaar te komen.
Een dagje "therapeutisch" bezig zijn waarbij de lol voorop stond.
Bij de Soul Essentials in Almere stond de tafel vol met lekkers en s'middags kwam daar onze eigen meegebrachte lunch ook nog eens op tafel.

Ik werd verwend met een pedicure behandeling, kreeg een chakrahealing (waarvan ik me het nut afvraag) en een heerlijke massage.
Merk dat ik me steeds meer afzijdig ga houden van de ervaringen van nieuwe mensen want die hakken er toch nog steeds behoorlijk in.
Zo was er gisteren een vrouw die 1 1/2 jaar geleden was uitbehandeld en nu toch uitzaaiingen bleek te hebben. En een opgegeven jonge alleenstaande moeder.
Dit soort ervaringen wil ik eigenlijk niet meer horen, ik wil me niet realiseren dat het heel goed zou kunnen dat er bij een van de kankerwijven in de toekomst toch uitzaaiingen aan het licht komen.

Mandy, Dees, Marloes, Diana, Linda, Mariska en Carla

Het was gezellig meiden.
Heb het al eerder gezegd ben blij dat ik jullie tegen het lijf geblogd ben. Op naar een volgende meeting want we hebben toch maar mooi elke keer iets met elkaar te vieren..

Car

4 opmerkingen:

Anoniem zei

helemaal mee eens!
:-)
Marloes

Anoniem zei

Hoi Car, Je hebt het weer voor elkaar hoor: als eerste een stukje op het log. Niet computerverslaafd worden hoor! (Hihi pot verwijt de ketel... ;) )
Voor de rest ook helemaal mee eens!
Liefs, Diaan

Mir zei

Leuke bikini

Anoniem zei

Lekker hè, zo'n verwendagje.
Je moet er ff ziek voor worden amar dan krijg je ook wel wat hahaha.
Mijn verwendag was weer in Preston Palace. Lekkere voetmassage gehad en 's middags naar een leuke film gekeken. En natuurlijk een lekkere lunch en 's avonds een heerlijk warm lopend buffet.