zondag 23 augustus 2009

Oef nu worden we echt een dagje ouder

Vanmiddag 14.10 stond ik als een malloot te zwaaien naar een vliegtuig dat overvloog over onze eigen tuin.
In het vliegtuig zat puber die we iets daarvoor op Zestienhoven hadden afgezet.
Voor dat de school weer begint gaat hij nog een weekje voor het eerst alleen naar V. & G in Spanje.
Bij het nemen van de bus naar Hendrik Ido Ambacht kan meer mis gaan maar toch is het weer een stap als meneer alleen door de douane gaat voorafgaand vertellend dat hij over twee jaar een half jaar naar het buitenland hoopt te gaan voor stage.
Groot voordeel van dit uitstapje was dat hij gisteravond niet in Hoek van Holland was waar tijdens een strandfeest een knokpartij met een dode als gevolg heeft plaatsgevonden.
Zodra hij overgevlogen was kon ik in mijn cabrio stappen, met open dak een zeer vrij gevoel voelend.
De doeken "de scholen gaan weer beginnen" hangen weer boven de weg. Morgen is in ons gedeelte van Nederland de schoolvakantie weer achter de rug. Voorgaande jaren begon op dit tijdstip net terug komend van vakantie ook voor ons het normale leven weer.
Nu ga ik echter een paar dagen genieten van mijn zoonloze bestaan .
Onze caravan die dit jaar veel te weinig is gebruikt heeft zondagmiddag een plekje gekregen midden in het bos op de Utrechtse Heuvelrug waar ik heerlijk een paar dagen ga genieten van het buiten zijn, fietsen en een goed boek.
Om mij heen wat oudere stellen en een enkel gezin met een kleiner nog niet schoolgaand kind.
Als we 's avonds samen voor de caravan zitten genietend van het avond zonnetje, het eten en wijntje zeggen we tegen elkaar oef "Als we hier nu zo kunnen zitten worden we toch echt een dagje ouder "

Car

p.s. beste inbreker: M. is gewoon thuis :)

Geen opmerkingen: