vrijdag 14 augustus 2009

Als je het Wat weet, zit het Waarom ernaast en komt het Hoe eraan

Als je het Wat weet, zit het Waarom ernaast en komt het Hoe eraan.

Als je durft te vertrouwen op je eigen kracht, zonder eerst per se de logica te willen begrijpen, valt uiteindelijk alles op zijn plek.

Na mijn kortstondige terugkeer vorig jaar in een financiele functie werd me steeds meer duidelijk dat het werken met cijfers echt niet meer mijn ding is.
Ik wil wat anders maar wat, de mogelijkheden om een switch te realiseren zijn aanwezig, dus waarom ook niet doen.
De afgelopen maanden heb ik menige open dag bezocht en met heel wat mensen gesproken.
M. wist het wel, ik moest studiecoach worden want wat was het moeilijk om een keuze te maken, verschillende opleidingen spraken me enorm aan.
Rekening houdend met de beperking van mijn klierwegarm, de tijdsbelasting en de duur van de opleiding heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt. Mijn keuze is gevallen op een tweejarige opleiding Health Coach.
Inhoudelijk en op het gebied van persoonlijke groei spreekt de opleiding me erg aan.
Door het proces waar ik zelf de afgelopen jaren doorheen ben gegaan is me al zoveel duidelijker geworden, ik wil hier graag iets mee. Wat precies zal de toekomst uitwijzen.
Het leek me verstandig om toestemming aan het UWV te vragen en om ervoor te zorgen dat ik in september kan beginnen heb ik in dit proces de afgelopen weken de vinger aan de pols gehouden.
Weer is me duidelijk geworden dat de aanhouder wint. Vandaag lag de toestemming in de bus.
Vanaf september mag ik wekelijks naar Dordrecht rijden om daar vervolgens een volle dag in de week in de schoolbanken te zitten. En daar ben ik me toch blij mee !!!!!

Om mijn hormoonwaarden te bepalen ben ik vanmiddag bloed gaan prikken.
Vooraf vertelde ik de prikster dat het de laatste keren niet meer gelukt was om de aderen in mijn goede arm aan te prikken. Volgens haar zou twee jaar na de laatste chemo e.e.a. wel hersteld zijn en had ik nu vast weer zachte aders.
Daar moest ze al snel op terug komen want er kwam ook dit keer geen druppel bloed uit mijn arm waarna de prikster besloot mijn vinger te gaan melken.
Onder invloed van een kloppende vinger, draaiende maag en overheenkomende opvlieger ben ik net niet onderzijl gegaan.
Gelukkig was ik dit keer niet stoer alleen gegaan en kon M. me snel thuis afleveren.

Car

3 opmerkingen:

Erik zei

Yes Go Girl Go !!!!!!

Riet zei

WOW wat gaaf!!

LadyDaan zei

Hoi, hier vanavond weer teruggekeerd uit het Franse.
Top dat je opleiding gaat doen!!!!Gezellig, je komt wel vaak op de koffie of meeëten hé? Liefs, Diaan