dinsdag 30 september 2008

Kika

Ondanks dat ik weet dat stoppen met deze baan de beste keuze was op dit moment voelde het vandaag toch een beetje als een persoonlijke nederlaag .
Dat waar ik zo blij mee was is niet geworden wat ik gehoopt had.
Vandaag was mijn laatste werkdag ik heb mijn werkzaamheden zo goed als het ging overgedragen.
Als dank kreeg ik een mooie bos bloemen en een reischeque aangeboden. Veel te veel als afscheidcadeau.
Het bedrijf had herhaaldelijk aangegeven dat ze zich bezwaard voelde en een passende beloning voor de afgelopen maanden wilde verzinnen (want zoals jullie misschien nog weten was het een proefplaatsing waar geen vergoeding tegenover heeft gestaan) en toen een van de mensen suggereerde dat deze reischeque (of moet ik hem "nachtjeweg cheque" noemen) de ruime beloning was was ik even niet meer het nette meisje die normaal netjes bedankt en slikt.
De emoties kwamen om de hoek kijken en met tranen in mijn ogen heb ik hem verteld dat ik dit cadeau een belediging vond en helemaal geen beloning wilde, daar is het me nooit om te doen geweest.
Als ze het aan me gevraagd hadden wat ik een passende beloning had gevonden had ik hen gevraagd om een bedrag over te maken aan KIKA kinder kanker.
Niet begrijpend en zeer verbaasd droop hij af en ik ging uiteindelijk naar huis met een hele vieze smaak in mijn mond. Emoties zijn soms zo moeilijk te delen met buitenstaanders.

Vanavond kreeg ik echter de volgende reactie waar ik heel erg blij mee ben.

Beste Car,

Om jouw verdiensten voor HBF / Interbouwconsult nog eens extra te belichten hebben wij er voor gekozen om 1500 euro over te maken op de
girorekening van KIKA Kinderen Kankervrij, zie bovenstaande kopie van het rekeningafschrift.
Graag maken wij hierbij nogmaals van de gelegenheid gebruik om jou te bedanken voor de inzet voor de boekhouding van het bedrijf.
Om jouw verdiensten om te zetten in een financiële vergoeding blijkt erg moeilijk zo niet onmogelijk. Hopelijk zie je op een positieve wijze terug op jouw werkzaamheden bij HBF.
Wij wensen jou en je gezin nog vele gezonde en gelukkige jaren.

Met vriendelijke groet,
Directie en medewerkers HBF / Interbouwconsult.

Ik ben hier super blij mee, en met dit briefje hoef ik ook niet meer om een getuigschrift te vragen. De vieze smaak die ik na vandaag in mijn mond had was direct weg.

Car

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig, wat een fantastisch gebaar en Car, dat heb je toch maar mooi bewerkstelligd. Dat wij kanker kregen was gruwelijk oneerlijk, maar dat kindjes kanker krijgen, daar word ik zo boos en zo verdrietig over....

Mir zei

Nou da's een mooi gebaar, uiteindelijk dan he. Was het een beetje je eigen Roparun, de afgelopen maanden!

Anoniem zei

We hebben net je blog gelezen.Wat een verrassing!Zo zie je maar,als mensen nadenken begrijpen ze je emotie wel.Een beter getuigschrift heb je niet nodig.
Je komt er wel.
Je ouders.