donderdag 17 juli 2008

Dag rijlessen !

Ik ben soms flink vergeetachtig, en onze puber maakt hier vaak dankbaar gebruik van.
"Ma, je hebt dit echt beloofd, ik heb het echt tegen je gezegd, of weet je echt niet meer dat ik dat geld heb teruggegeven " zijn veel gebruikte zinnen.
Zolang het niet al te belangrijk is geef ik hem regelmatig het voordeel van de twijfel.
Dankbaar maak ik gebruik van briefjes en sinds kort mijn nieuwe mobiele telefoon waarin ik mijn things to-do en agenda kan bijhouden en zo op belangrijke momenten herinnert wordt aan dingen die ik echt niet mag vergeten. Deze eerste echte vakantieweek is K. met Jeugdtheater Hofplein op theaterkamp.
De laatste keer dat hij mee mocht was voor ons een rede om hem nog een keer samen uit te zwaaien. M. kon zo het gevoel,wat hij vorig jaar had ervaren toen hij alleen bij de bus stond uit zijn systeem wissen.
Nu onze puber een paar dagen niet thuis is was dit voor mij een rede om zijn kamer eens aan te pakken. Hij moet het tegenwoordig zelf doen maar vind het al snel oke.
Daarbij komen moeders op plekken waar een puber die zelf zijn kamer bij moet houden niet komt en aan denkt.
Onder zijn boekenkast, vond ik een doos vol met aanstekers en lege sigarettendoosjes.
Naïeve verstopplek, gebruik je die zorg dan dat je moeder geen rede heeft om daar te komen.
Zal onze puber sinds kort aanstekers en doosjes sparen of misschien toch stiekem roken ?
Dit laatste zou mooi zijn, dan was dit een zeer lucratief dagje.
Heb ik toch mooi de rijlessen terug verdient die belooft waren als hij op zijn achttiende verjaardag nog niet zou roken.
Oh ja en mocht ik het vergeten het ligt in ieder geval bij deze weer vast. Car

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ohhoh, dit gaat zoonlief niet leuk vinden!!! Maar waarom een verstopplek in huis??? Dit soort rommel gooi je dan toch op plekken weg waar moeders er toch zeker niet bij kan. Miscchien houdt hij het achter voor een vriend of vriendin?? Haha. Maar anders komen jullie inderdaad goedkoop van de rijlessen af. Succes met het uitpraten hierover.
Groetjes Anita

Anoniem zei

hahahahahh wat een goeie grap...dat is een dure vakantie voor K. en een goeie vangst voor jou

Unknown zei

oooooo wat een rotstreek mamma!!
Je mag straks nooit meer in alle openheid over je zoon schrijven ben ik bang ;-)
Censuur!
haha.
Fijne vakantie!

Mir zei

Zo zit ie mooi in de penarie, moet ie toch zelf gaan werken voor die rijlessen.

Anoniem zei

Hahaha, Car.... geweldig. Ik ben erg benieuwd hoe hij reageerde bij thuiskomst. Was ie zo blij je te zien....

Maar eh... zonder die rijlessen moet je hem waarschijnlijk tot zijn 25e naar allerlei feestjes brengen.

Elk voordeel heb zijn nadeel.

Anoniem zei

Fijne vakantie meid!!!!!!!!
Ga heerlijk genieten!!
Liefs, Diaan

Anoniem zei

Een beetje jammer dat al deze oude mensen meteen allemaal complotten achter alles zoeken wat ze vinden.

Ik vind het heel laag.
Mischien vinden we op deze blog binnenkort ookwel hoe ik douch?
Zou ook leuk zijn om te weten.

Je moet niet achter alles wat je vind hele verhalen gaan zoeken zonder dat eerst met MIJ overlegt te hebben ;) & ja ik ben pissed off ik heb hier duidelijk geen privacy heel fijn.

In het vervlog als jullie dingen te zeggen hebben ga dan neit meteen hele complotten verzinnen.