woensdag 9 juli 2008

Branie-Babes live vanaf wielerbaan Ahoy

De afgelopen weken hebben we op de maandagen verder aan onze conditie gewerkt d.m.v. het Nordic Walken. J.l. maandag was de laatste les.
De conditietest liet voor iedereen weer een vooruitgang in conditie zien.
Dit ondanks het feit dat we eigenlijk helemaal niet zo hard en lang gelopen hebben, techniek aanleren was de hoofdzaak.
Ook zijn we elke week na afloop bij een lunch gelegenheid gestrand waar de net verbruikte calorieën weer werden aangevuld.
Het was zo gezellig dat we besloten hebben om ons best te gaan doen om zelf op maandag door te blijven lopen.

A.s. zondag word door 5000 vrouwen de Leontien's lady's ride gereden in Rotterdam.
In het voorjaar toen we onszelf al een hele piet vonden omdat we een kwartier konden fietsen ontstond het idee om hier aan mee te gaan doen.
Als de weergoden ons niet al te veel in de steek gaan laten dan worden die 35 kilometer zondag een makkie (zeker op de elektrische fiets van mijn ma)
Toen ik onlangs op Radio Rijnmond een oproepje hoorde waarin dames werden gezocht om deel te nemen aan het Branie-Babes team heb ik hierop gereageerd en zo zijn we uitgenodigd om zondag tesamen met 14 supporters deel uit te maken van dit team.
Voor, tijdens en na de ride worden we door Radio Rijnmond in de watten gelegd.
Vandaag was de opzet naar de dag.
Op de wielerbaan Ahoy hadden we een "training" tesamen met Leontien in hoogst eigen persoon.
Tijdens de training werd het programma Branie voor twee uitgezonden en werd ik tesamen met Mandy geïnterviewd over onze motivatie om mee te doen aan de ride.
Natuurlijk kwam de borstkanker en vooral de openheid om dit bespreekbaar te maken ter sprake.

En nu maar hopen op droog weer voor zondag en anders gaan we het advies van onze Nordic Walking instructeur opvolgen : geniet van de regen en laat het maar over je heen komen.

Car

2 opmerkingen:

Mir zei

ik moet nog even met de fiets oefenen, helemaal vergeten

Anoniem zei

Leuk man!
Ik kom heel misschien kijken morgen, want ik ben niet op Vlie.
Heel veel succes en plezier in ieder geval! Echt super tof!

Liefs Marloes