vrijdag 22 februari 2008

Opoe hangt buiten

Elke situatie is anders, menige lotgenoot is oh zo blij dat ze kort na de chemokuren alweer ongesteld wordt. de vlag kan uit, een eventuele kinderwens kan misschien alsnog vervuld worden.
Mijn borstkanker was hormoongevoelig en daarom mogen de hormonen ter voorkoming van terugkeer niet meer door mijn lijf gieren dus kreeg ik na de kuren nog een paar maanden Zoladex toegediend om er voor te zorgen dat ik definitief in de overgang zou blijven.
Omdat ik na het plaatsen van de maandelijkse Zoladex injectie een week niet lekker in mijn vel zat mocht ik hiermee stoppen van de arts, de bloedwaarden toonden aan dat ik volledig in de overgang was de kuren en Zoladex hadden hun werk gedaan.
De laatste weken merkte ik dat ik weer lekker sliep, niet meer dreef in mijn bed, bijna geen opvlieger meer had en me lichamenlijk ook steeds beter ging voelen.
Net als mijn moeder had ik toch maar mooi niet zoveel last van de overgang.
Gisteren werd ik echter weer ongesteld.
Volgens de arts moest ik direct bellen als dat zou gebeuren, vorige week is er echter bloedgeprikt en 10 maart staat er toch een afspraak bij hem.
Ik steek dus even mijn kop in het zand en bel niet, hij zal voorstellen om nog even een injectie voor de vakantie te gaan halen.
Na de vakantie neem ik mijn beslissing wel, opnieuw aan de Zoladex of toch maar nog een keer onder narcose en mijn eierstokken laten verwijderen.
Schopt wel mijn plannen in de war.

Car




4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is dus bij mij niet te controleren. Via mijn bloedwaardes konden de dokters constateren dat ik in de overgang moest zijn, maar omdat ik in 2005 ook al baarmoederhalskanker heb gehad, kan ik niet zien of ik ongesteld word.
Voorlopig voor mij dus helemaal niets. Tot ik weer naar de internist moet. Dan worden de bloedwaardes weer gecontroleerd. Het geeft me eerlijk gezegd geen lekker gevoel. Helemaal omdat ik geen overgangsklachten heb. Van mij mogen zie die eierstokken vandaag nog verwijderen.....

Anoniem zei

Lieve Car,
Ik wil niet bemoederen, maar doe je er wijs aan om toch niet nog een "shotje" zoladex te regelen?
(Ik ben overigens overgestapt naar Lucrin: 3-maandelijks injectie in bil. Veel minder pijnlijk dan die zoladexspuit in je buik. Werking is vergelijkbaar) Wat je ook besluit: Ik wil jullie een heel fijne vakantie wensen! Geniet met volle teugen, van elkaar, van het land, van de warmte!
Liefs, Diana

Anoniem zei

Ik wil je nog even snel een hele gave vakantie wensen!!! Geniet van elkaar, de vakantie, het mooie weer!!!
Maak veel foto's en laat ons meegenieten als je weer terug bent.
En probeer zo af en toe een internetcafe te vinden zodat je hier op je blog wat kan schrijven hoe je het hebt!!!

Anoniem zei

Lieve Car, ik wens je een hele fijne vakantie. En.... gvd... die hormonen ook altijd..... Hang in there !!!