zaterdag 22 december 2007

In 2007 had ik kanker

En dan is 2007 bijna ten einde.

Ik zie mijzelf nog staan op 31 december vorig jaar buiten in Spanje bij de vuurkorf met de wetenschap dat ik per begin januari in mijn nieuwe baan zou gaan beginnen.
Mijn leventje zou er anders uit gaan zien, er zou weer een ander ritme gaan ontstaan.
M. wist op dat moment ook al dat zijn werkplek in de loop van het jaar verplaatst zou gaan worden van Rotterdam naar de omgeving van Utrecht. We waren nieuwschierig naar hoe e.e.a. zou gaan verlopen.
Wat is het jaar anders gelopen dan we ons op 1 januari hadden voorgesteld. Geluk en gezondheid hebben een andere lading gekregen.
2007 is een veelbewogen jaar geweest toch merk ik zelf dat de scherpe kanten er al afgaan, veel gebeurtenissen hebben al een plaatsje gekregen. Met de gevolgen ben ik nog aan het dealen maar ook die zullen een plekje gaan krijgen.
Door dit weblog mag ik ook vergeten, teruglezen is altijd nog mogelijk.
Ik kan nu al zeggen in 2007 had ik kanker.

Wie dit niet kan zeggen is Rebecca, een van de meiden die ik in juni op Texel heb leren kennen, ook zij hield een weblog bij http://www.huisjeweltevree.web-log.nl/.
Wat is het raar dat zo'n jonge meid haar laatste kerst doorbrengt in een Hospice.
Mijn gedachten zijn regelmatig bij haar.

Zowel de actieve als stille lezers bedankt voor het meelezen, ik heb hierdoor regelmatig echt het gevoel gehad dat ik er niet helemaal alleen voor stond.
Allemaal hele gezellige dagen met mensen die je lief zijn.

Neem je voor niets voor te nemen
Hooguit iets dichter bij elkaar te staan
Zodat we op de weg die we nu lopen
Voor altijd verder kunnen gaan

(met dank aan mijn nichtje Margo)

Car






9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Car.
Een heftig jaar om op terug te kijken. Maar je hebt alle hobbels van dit jaar achter de rug. Voor het nieuwe jaar: veel gezondheid en kracht toegewenst.
Fijne dagen met je familie
Liefs Mieke

Anoniem zei

Hoi Car,
wat een mooie kerstwens heb je onder aan je stukje in je blog staan,ik wens jullie enorm fijne kerstdagen en een mooi nieuw jaar toe .............dat alle voorbije zaken een "goed" plekje mogen krijgen en dat je daar alle tijd voor zal nemen, want het was nogal wat, wat er op jullie pad kwam.
veel liefs,
Jolanda

Jetty zei

Een jaar om met gemengde gevoelens op terug te kijken he. Ken dat gevoel maar al te goed. Nare dingen maar ook de goeie en leuke dingen die er uit zijn voortgekomen. Je hebt mij leren kennen hahaha.

Van Rebecca is schrikken he. Zo snel hadden we toch geen van allen gedacht toen we op Texel waren...

Anoniem zei

Lieve Carla en familie, ik ben ontzettend blij dat ik je heb leren kennen en dat we een stukje van de weg samen afgelegd hebben. Ik hoop dat we elkaar weer gaan zien in 2008. Moet lukken. Ontzettend verdrietig bericht van Rebecca. Ik hoop dat ze nog wat herinneringen kan maken en rust en vrede vindt. By the way,... is er in jouw haar ook nog geen krul te vinden? Bij mij wil het maar niet krullen.....

Anoniem zei

Hoi Car,
Ja,de overdenkingen van "vorig jaar om deze tijd" gaan nu beginnen.Je hebt het gered en 2008 wordt ook voor jou een geweldig jaar!

Ik ken Rebecca niet, maar wens haar alle kracht en sterkte van de wereld toe!

Liefs, Marianne de Winter

Reismeisje zei

Hai Car,

Heb net je mooie weblog gelezen ! Een heftig jaar heb jij achter de rug ! Ook ik heb 10 jaar geleden borstkanker gehad ! Iets wat je jaren bij je blijft !

Ik wens jou en je familie een heel goed en vooral ook gezond 2008 toe ! Zwany

Anoniem zei

Lieve Carla,
Mooi geschreven; het laat de betrekkelijkheid van het leven zien maar ook de elasticiteit en de kracht die in je huizen. Dank voor het deelgenoot maken van jouw levensverhaal. Dat 2008 aan je wensen en verwachtingen mag voldoen!
lieve groet Annemieke

Anoniem zei

Lieve Car, ik wens jou en je familie een goed jaar in elk geval zonder dieptepunten met alleen maar meevallers. Geniet van elkaar !!!

Anoniem zei

Hallo Car, dank je voor je reactie op mijn weblog. Zoals ik heb kunnen lezen heb jij inderdaad in 2007 alles gehad wat bij mij voor 2008 voor de deur staat.... Ik merk wel dat ik met zoveel vragen zit: hoe zal de chemo me vallen (zo te lezen ben jij er aardig doorheen gefietst), valt mijn haar uit (ik wil de coldcap wel gaan proberen), hoe verandert mijn uiterlijk, mijn smaak, mijn lijf, kan ik nog iets aan sport doen...? Al die vragen en geen antwoorden... Volgende week, 8 januari mijn eerste chemo... Ik heb je log aan mijn links toegevoegd en ik wens je alle goeds voor de toekomst.

Groeten
Marieke
www.lifesgreat.web-log.nl