donderdag 20 december 2007

Zicht















Begin oktober ben ik gaan stoeien met een nieuwe bril.
Mijn ogen zijn door de behandelingen versneld achteruit gegaan en varifocus glazen zouden de oplossing moeten zijn.
Ik wilde niet zeuren en heb ondanks het rare gevoel in mijn hoofd wat de bril me bracht weken geprobeerd er aan te wennen.
Gelukkig werd ik er echter niet van. Opnieuw werd er een oogmeting gedaan en toen bleek dat een van de glazen niet goed zou zijn.
We zijn nu weer enige weken verder en afgelopen week bleek dat de sterkte weer veranderd is.
Ik was het zat en heb heerlijk mijn oude bril weer opgezet, wat een opluchting weer wat meer rust in mijn hoofd.
Gisteren belde de opticien me op, hij was op onderzoek gegaan.
"He, dat is wel een rotzooi wat je slikt !." Volgens zijn gegevens kan door de chemo's en de hormoontheraptie de hypofyse aardig in de war raken.
Hoelang moet je dat nog slikken was zijn vraag. Nog maar vijf jaar was mijn antwoord.
De komende weken gaan we wekelijks bekijken of de sterkte wederom veranderd.
Het nieuwe montuur blijft voorlopig in de kast liggen.

Car

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik herken deze klacht ook, hoor! De ene keer kan ik prima lezen en de andere keer zelfs niet goed door mijn leesbrilletje...
Enne...hoe was het bij OCA dinsdag? Hebben jullie nog de test gedaan en hoe brachten jullie het er van af? Ik ga 7 januari wat eerder en doe dan de test.
Meissie, geniet van de kerstdagen! Op 5 januari ben ik weer terug uit Spanje. Kus, Mandy