donderdag 31 december 2009

De laatste uren van 2009 tikken weg

De laatste avond van 2009, voor het eerst op oudejaarsavond samen thuis.
K. vond het maar saai en is elders feest gaan vieren.
En weet je eigenlijk vind ik het wel prima zo. Gewoon samen languit op onze eigen bank naar de programma's kijkend die ons interesseren onder het genot van een prijswinnende oliebol van Richard Visser en een fles bubbels.
Nu de laatste uren wegtikken ploppen de overdenkingen over 2009 langzaam aan op in mijn hoofd.

2009:

  • Stond in het teken van de ophoging rondom onze woning, met een mooie nieuwe tuin als resultaat. Eind november was de oprit weer dichtgestraat en was het zand binnenlopen ten einde. Straatverlichting ook weer laten werken schuift de gemeente door naar 2010.
  • Toen we gingen tellen bleken we in een jaar 13 landen bezocht te hebben.
  • K. geslaagd voor zijn Havo examen en vol enthousiasme bezig met zijn HTRO studie
  • Mijn rots in de branding is enige tijd thuis geweest en nu ook weer vol energie aan het werk in een nieuwe functie.
  • Vrijwilligerswerk stond in het teken van Angelsfound. Gaat deze energie hier in 2010 weer naar toe ?
  • De opleiding waarmee ik na de zomervakantie dacht te gaan starten ging en gaat definitief niet door, in 2010 hoop ik te starten met een alternatief plan.
  • De Zoladex heb ik aan de wilgen gehangen. Hormoonwaarden liepen op, opoe kwam weer om de hoek kijken. Ik twijfel nog regelmatig of dit de juiste keuze is en vind het nog steeds doodeng mede door verschillende herleefde borstkankers bij jonge vrouwen op de Amazones en in mijn omgeving. Geestelijk voel ik me echter zoveel beter zodat de keuze voor kwaliteit van leven wint.
  • Tamoxifen werk ik nog netjes elke dag naar binnen, dat voelt beschermend.
  • Ik kan me dankbaar voelen voor een aantal mensen om me heen die in zijn voor af en toe een diepzinnig gesprek en snappen wat er in mijn hoofd om kan gaan.
2010 wordt ook weer een uitdaging.

Ik wens jullie allemaal heel veel gezondheid en een liefdevol 2010, De rest komt dan hopelijk vanzelf.

Car

2 opmerkingen:

mandy zei

Wauw! mooi geschreven...
Ik wens je een topjaar in 2010.
XXX

Anoniem zei

wat is er toch veel gebeurd in een jaar als je zo terug kijkt.

alle goeds toegewenst voor 2010.

groetjes Wolanda