woensdag 17 juni 2009

Pruik afgevoerd richting Stichting Pruikje

Als ik mijn kast open deed zag ik elke keer op die kop mijn pruik staan.
Nu ik me weer zo super voel wilde ik dat beeld ook eindelijk eens afvoeren.
Wat doe je met zo'n ding ? Hij heeft iets teveel geld gekost om hem zomaar een zwieper richting vuilnisbak te geven en om hem nu in een verkleedkist te laten belanden vond ik ook weer een stap te ver gaan.
Mocht ik er ooit nog een nodig hebben dan zou het nooit deze meer worden, je knipt je haar tenslotte ook niet zoals het enige jaren geleden zat.
Hij moest dus weg.
Via hyves kwam ik in contact met Sandra die onlangs Stichting Pruikje is begonnen.
En wat bleek: Sandra woont ook in Schiedam dus een afspraak was snel gemaakt.
Vanmiddag werd ik hartelijk door haar ontvangen en heb bij haar de pruik afgegeven.
Ik hoop dat zij er weer iemand blij mee kan maken.

Wat is PRUIKJE en wat doet ze:
Nadat haar zusje is overleden aan borstkanker en haar moeder nu voor de tweede keer getroffen is is het inititief van Pruikje geboren.
Het doel is te bemiddelen tussen mensen die door ziekte kaal zijn geweest en een pruik over hebben en mensen die nu kaal zijn maar door financiele omstandigheden geen pruik kunnen bekostigen.
Vanzelfsprekend is er geen sprake van winst oogpunt.
Sandra is op zoek naar mensen die een pruik over hebben en die door ziekte nu een pruik nodig hebben.

Car

1 opmerking:

Anoniem zei

gweweldig initiatief